Precies vier jaar geleden kwam het kitje van een HTM 1300 van Wekra bij mij binnen.
Na de bouw van het mat’36 is dit een leuk tussendoortje.
Omdat domweg het kitje in elkaar zetten toch niet gaat bevredigen ben ik maar eens gaan kijken of her en der nog wat aanvullingen kunnen worden aangebracht.
1300 Wekra binnen by
G. van Vliet, on Flickr
Begonnen is met het schuren van de kap. Dat is bij een geprint model toch wel een dingetje.
De printsporen blijven licht zichtbaar en hopelijk zijn deze na het aflakken niet al te zichtbaar.
Het interieur van de PCC is rudimentair aangegeven en de vloer ligt in verband met de aandrijving wat aan de hoge kant.
Om het interieur aan de binnenzijde wat diepte te geven heb ik alle stastangen aangebracht naast de stoelen.
Toen de stastangen er in zaten zijn ook meteen maar de scheidingswandjes met de apparatenkasten bij de deuren aangebracht en ook de glazen tochtwanden geplaatst.
Tevens is grofweg de stempelautomaat aangegeven.
Wanneer straks de interieurverlichting is aangebracht is dit hopelijk wat beter zichtbaar.
IMGP7175a by
G. van Vliet, on Flickr
De hele handel en het chassis is eerst zwart gespoten en de tredebakken zijn daarna grijs gemaakt. Op de hoeken van de treden zijn de alustrips aangegeven met aluverf.
Om het motortje mogelijk een beetje uitloop te geven is van messing een vliegwieltje gedraaid.
Aan één zijde van het motortje is daar voldoende ruimte voor. Het vliegwieltje is op de motoras geperst.
IMGP7180a by
G. van Vliet, on Flickr
Bij de voorste wielen van het voorste draaistel zijn de rubber spatlappen geïmiteerd met behulp van dun styreenplaat en hiervoor is een ophanging aan het draaistel gemaakt.
De draaistellen zijn grijs geschilderd en de rubberflappen zwart.
Later als de tram compleet is wordt er nog vervuiling aangebracht.
IMGP7184a by
G. van Vliet, on Flickr
Het chassis en interieur is nu, op de elektronica na, klaar.
De lichtstrip is alvast op maat gemaakt en wanneer de decoder en aanvullend besteld materiaal binnen is kan de bedrading en de led’s voor kop- en sluitlampen worden aangebracht.
In het chassis is hier voldoende ruimte voor vrij gelaten.
IMGP7186a by
G. van Vliet, on Flickr
_________________
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Foto's grootspoor en tram zijn te zien op
http://www.flickr.com/photos/spoorvliet/ en
http://www.flickr.com/photos/tramvliet/ Foto's van modelspoor zijn te zien op
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/