Vandaag eens wezen kijken op Schiphol(ook even naar het panoramaterras en ik had geluk zowel opstijgers op de Kaag maar ook de Aalsmeerbaan en op de laatste alleen maar¨kleine¨toestellen). Bij de ICNG viel me de steek pas echt op alleen die was wel kleiner dan ik dacht. De vloer van een ICNG ligt ongeveer 50 mm te laag ten opzichte van het oude perron(maten netjes in mm
).
Het oude spoor 4 als ik me niet vergis. De ¨nieuwe¨tunnel heeft conventioneel spoor tot het station waar dezelfde manier van sporen vastmaken is gebruikt als in de eerste tunnel.
Spoor 3 is nu aangepakt en denk ik verhoogd om zo de instap gelijkvloers te maken.
Totaalplaatje van spoor 3 met een spanningrail in plaats van afgespannen draden en het lijkt op degene in de spoortunnel in Delft.
Detail van de rail maar ook voor de rail geldt dat deze in een zigzag is opgehangen om slijtage van de stroomafnemer zo geleidelijk mogelijk te laten gaan.
Nu viel me dit op en wie het weet mag het zeggen(is geen raadvraag want ik weet het niet). Het lijkt op een vastpunt maar waar heb je in vredesnaam een vastpunt voor nodig in een spanningsrail. Of is het een overspanningsbeveiliging?
Het andere koperen draadje zichtbaar is natuurlijk de vereffeningsleiding.
Op deze dag reden er alleen maar treinen door de nieuwe buis en de oude perrons waren niet toegankelijk. Tevens zijn alle rollerbanen verwijdert vanwege redenen? Nu zal volgend jaar denk ik de andere perronsporen volgen neem ik aan.