Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » ACTUEEL » Actueel Spoorwegen Nederland

Pagina 2 van 2 [ 28 berichten ] Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Bericht
 Titel: Re: Arriva trein botst op vrachtwagen 18-11-2016
 Bericht Geplaatst: 22 nov 2016, 20:59 

Ik ben bang dat jij je vergist Jacques. Niet de bewoners maar belangclubs van wandelaars hadden bezwaar aangetekend tegen de voorgenomen sluiting van de overweg. Veel van de te sluiten overwegen liggen in wandelroutes en door het sluiten van overpaden komen de nodige lange afstands wandelpaden in gevaar.

Kijk ook eens op mijn Flickr fotopagina; http://www.flickr.com/photos/25717227@N03/ voor plaatjes uit de oude doos.

Bericht Geplaatst: 23 nov 2016, 00:33 
Gebruikers-avatar

En dat bezwaar is wat mij betreft terecht. Zie mijn reactie hier ergens boven over compartitering van het landschap. Snelwegen, hoofdvaarwegen en spoorlijnen kunnen het landschap opdelen doordat het sterke scheidslijnen in het landschap zijn. Dat nog erger maken is van vanuit het landschap en de beleving ervan gedacht ongewenst. Ik heb al aangegeven dat Prorail wat mij betreft veel te rigide met haar beleid omgaat. Die spoorbomen hadden er allang kunnen staan. Desnoods met de oplossing zoals DB dat heeft bedacht, al ben ik dat in Nederland nog nergens tegengekomen.

Bericht Geplaatst: 23 nov 2016, 11:39 
Moderator
Gebruikers-avatar

M66 schreef:
Desnoods met de oplossing zoals DB dat heeft bedacht, al ben ik dat in Nederland nog nergens tegengekomen.

Maar wat is nu het echte voordeel van zo'n "omgekeerde" overweg, waarbij de bomen standaard dicht zijn, en niet open. Ook in Nederland heb je ze wel, er is er bijvoorbeeld één in Haarlem.

Bericht Geplaatst: 23 nov 2016, 22:00 

Die in Haarlem zit op een zodanige manier in de beveiliging dat wanneer je over wilt steken en er een rijweg is ingesteld, dat ie dicht blijft. En dan kan je wel eens wat minuutjes blijven wachten.

Tussen Alkmaar en Heiloo heb je een variant op deze, waarbij er alleen een knipperbolachtig iets staat.

Bericht Geplaatst: 23 nov 2016, 22:32 

Waar is die in Haarlem precies? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.

Bericht Geplaatst: 23 nov 2016, 22:59 
Gebruikers-avatar

Meesterpeter schreef:
M66 schreef:
Desnoods met de oplossing zoals DB dat heeft bedacht, al ben ik dat in Nederland nog nergens tegengekomen.

Maar wat is nu het echte voordeel van zo'n "omgekeerde" overweg, waarbij de bomen standaard dicht zijn, en niet open. Ook in Nederland heb je ze wel, er is er bijvoorbeeld één in Haarlem.

Ik heb er ook eens voor een andere gestaan en op het knopje gedrukt. Toen hoorde ik een stem uit het kastje komen. Dat verraste mij. Ik kon het niet verstaan, maar de bomen gingen niet open. Even later kwam er een trein voorbij en vervolgens gingen ze wel omhoog. Dat was er dus gezegd, dat er eerst een trein zou passeren. Volgens mij was het iemand van de verkeersleiding die tegen mij gesproken had. Dat maak je nou nooit mee als treinreiziger, maar in Duitsland wel als fietser.

Ik vraag mij af hoe het precies werkt. Misschien worden de bomen wel bediend door de verkeersleiding zonder directe tussenkomst van detectie. Dat is wat dat betreft wel goedkoper.

Laatst bijgewerkt door M66 op 24 nov 2016, 18:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Bericht Geplaatst: 24 nov 2016, 15:23 

Jan-Mark schreef:
Waar is die in Haarlem precies? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.
Mensen die naar de driehoek willen nemen die overweg, die over de lijn naar Bloemendaal loopt, bij de splitsing. Alleen bevoegde spoorbetreders mogen er komen.

Bericht Geplaatst: 24 nov 2016, 19:27 

Oké, jammer. Had er graag eens willen kijken, ook bij BSH, lijkt me wel bijzonder om te zien.

Bericht Geplaatst: 25 nov 2016, 19:42 

Voordat de open brief van de boer online kwam sprak ik met een superintendent van een schip die op zaterdagavond nog even naar huis moest rijden(ik dacht Uithuizen)dus dat is vanaf Schiedam ik denk een kleine drie uur rijden en dat na meer dan 36 uur werk.Enfin de goede man kent de boer en zei ook dat Prorail en Winsum het stuk land hebben voor een appel en een ei en zie het resultaat.
Wat ik me afvraag is er al wat bekend over waarom de GTW te Dalfsen is ontspoord aangezien deze trein nagenoeg hetzelfde is als de trein die bij Winsum is ontspoord al is dit een diesel-elektrische uitvoering en die bij Dalfsen een elektrische.

Bericht Geplaatst: 26 nov 2016, 00:49 
Donateur 2018
Gebruikers-avatar

???

Foto's grootspoor zijn te zien op http://www.flickr.com/photos/spoorvliet/ en http://www.flickr.com/photos/tramvliet/
Foto's van modelspoor zijn te zien op http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/

Bericht Geplaatst: 31 dec 2016, 11:38 
Gebruikers-avatar

Overweg Winsum op 30 december 2016 defenitief gesloten

De onbewaakte spoorwegovergang aan de Voslaan in Winsum is vrijdag per direct gesloten. Gunstige weersomstandigheden en speciale betonmortel hebben ervoor gezorgd dat de noodweg eerder dan gepland klaar is.

Met de nieuwe weg komt de Voslaan voortaan uit op de Meeden waar een beveiligde overweg met bomen, bellen en lichtsignalen is.

Uiteraard mag je hier op inhaken. Leden mogen op eigen naam uiteraard ook andere nieuwsberichten plaatsen.

Titel: Re: Arriva trein botst te Winsum op vrachtwagen 18-11-2016
 Bericht Geplaatst: 31 dec 2016, 11:43 
Gebruikers-avatar

Er heeft zich een hele soap afgespeeld met advocaten, rechters, burgemeesters, Prorail, voorbij claxonerende machinisten. Die waren daartoe verplicht door de rechter, maar de omwonenden waren niet blij en de advocaat van de nabestaanden haastte zich te zeggen dat zijn cliënten dit niet bedoeld hadden.

Pagina 2 van 2 [ 28 berichten ] Ga naar pagina Vorige  1, 2

Forumoverzicht » ACTUEEL » Actueel Spoorwegen Nederland