Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » ACTUEEL » Actueel Spoorwegen Nederland




 Pagina 2 van 4 [ 59 berichten ] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende



Auteur Bericht
 Titel: Re: Actueel nieuws Mat '64
 Bericht Geplaatst: 14 dec 2015, 20:28 
Offline

Geregistreerd: 31 mei 2015, 19:38
Berichten: 480
Even de tekst erbij:De Apekop kon volgens De Winter 'sneller optrekken en sneller rijden' dan de Hondekop (Mat'54), die in 1996 uit de dienst werd genomen. Hij werd vooral ingezet als stoptrein, vroeger ook wel 'boemeltje' genaamd, op regionale trajecten. De Hondekop, waarvan er bijna twee keer zoveel zijn gemaakt, was vooral intercitytrein. De Mat'54 was in de jaren zeventig twee keer doelwit van Molukse treinkapers.
Twee keer zoveel zijn gemaakt?De gehele serie mat 54 bestond uit 141 treinstellen onderverdeeld in diverse deelseries F,G,M,Q en P.De vierdelige serie is inderdaad groter(73 stuks)dan de 31 treinstellen Plan T alleen zowel de twee-delige stellen en de gehele serie mat 64(inclusief Plan T)is groter met een totaal van 246 treinstellen(alleen Plan V)en met de 31 treinstellen plan T kom je op 277 treinstellen tegen 141 dus van de mat 54.Zelfs met de 12 Benelux stellen kom je niet aan het getal van alleen al Plan V.Overigens waren er vandaag wederom treinen gereden met Plan V waaronder de 5200 serie en ook in de 9600 serie(update ook intercity 884 4 bakken).


Omhoog 
 Titel: Re: Actueel nieuws Mat '64 (met omloop 12-12-2015)
 Bericht Geplaatst: 15 dec 2015, 00:09 
Offline

Geregistreerd: 08 nov 2009, 19:54
Berichten: 29
tot gesaghten leben langer


Omhoog 
 Titel: Re: Actueel nieuws Mat '64
 Bericht Geplaatst: 15 dec 2015, 22:34 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 01 nov 2008, 19:34
Berichten: 477
En zo duiken er steeds meer berichten op in de media dat Mat '64 voorlopig nog op de baan blijft.
In Maastricht wordt ook weer onderhoud uitgevoerd.
In onderstaande tekst van de site van Railmagazine wordt zelfs een nieuwe einddatum genoemd.
Maar of ik dat nu helemaal een betrouwbare datum moet vinden :mrgreen:

Bericht van Railmagazine:

Mat ’64 langer in dienst!

15 december

Plan V

Tot 1 april blijven 16 stellen beschikbaar voor de reizigersdienst. Deze worden alleen niet meer in een aparte omloop opgenomen. De treinstellen worden zoals eerder vermeld ingezet waar ze nodig zijn. Afgelopen dagen zijn de treinstellen ingezet in de stoptrein serie 7000 (Apeldoorn – Enschede) 4400 / 9600 (Nijmegen – Den Bosch – Deurne) en de 7600 (Zutphen – Nijmegen).

Eind januari was er een officiële overdracht gepland met de 876 van het Spoorwegmuseum. Hiervoor komt nog een nieuwe datum voor de overdracht. Deze datum is nog niet bekend, echter de stelling is; zolang Mat ’64 ingezet kan worden is er geen overdracht!

Bron: https://railmagazine.nl/mat-64-langer-in-dienst/

_________________
Vriendelijke groeten,
Robert


Omhoog 
 Titel: Re: Actueel nieuws Mat '64
 Bericht Geplaatst: 21 dec 2015, 16:42 
Offline

Geregistreerd: 02 nov 2008, 17:23
Berichten: 43
Woonplaats: Eindhoven
Op woensdag 16 december heb ik tussen Eindhoven en Helmond nog een "banaantje geschild".
Ik weet alleen niet of dat gepland was of dat er een DD-AR of een DDZ uitgevallen was.

En bij de opsomming van het mat'64 zouden eigenlijk ook nog de 42 driedelige Plan U's meegeteld moeten worden, de dieselversie met vrijwel dezelfde kopvorm.

_________________
Een file moet iets heel moois zijn, anders zouden er niet zoveel mensen aan meedoen.


Omhoog 
 Titel: Re: Actueel nieuws Mat '64
 Bericht Geplaatst: 21 dec 2015, 17:17 
Offline

Geregistreerd: 31 mei 2015, 19:38
Berichten: 480
Oscar1970 schreef:

En bij de opsomming van het mat'64 zouden eigenlijk ook nog de 42 driedelige Plan U's meegeteld moeten worden, de dieselversie met vrijwel dezelfde kopvorm.


Dat moet je even uitleggen.Mat'64 is pas na Plan U gekomen en heeft de kopvorm dus van Plan U gekregen maar is een andere serie.Voor Plan TT zijn andere banken gemaakt dan in Plan U(die banken deden erg aan mat'54 denken)maar had dacht ik wel dezelfde schuiframen als Plan U(en Q en P en bestonden uit 2 delen die open konden).Voor de seriebestelling Plan T zijn andere schuiframen toegepast die ook Plan V zou krijgen tot de laatste deelseries die hetzelfde grote schuifraam zou krijgen als SGM(later zou zelfs een paar stellen Plan U SGM ramen krijgen(ik dacht de 115 in ieder geval).Tevens heeft Plan U natuurlijk maar even veel tractiemotoren als een Plan V stel dus heeft hij meer tijd nodig om op snelheid te komen vanwege het hogere gewicht.
Voor vandaag met Plan V:treinserie 7600,9600 en 6400(wellicht nog meer?)


Laatst bijgewerkt door Razin op 24 apr 2016, 19:32, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog 
 Titel: Re: De nadagen van plan V (mat '64)
 Bericht Geplaatst: 31 maart 2016, 10:54 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 maart 2014, 20:26
Berichten: 816
31-03-2016

Het zou wel eens de eerste dag zonder Mat 64 bij NS kunnen zijn.
Gisterenavond reed treinstel 466 als laatste Mat 64 op eigen kracht van Rotterdam naar Maastricht.........

_________________
nieuwsspoor is het team-account van Spoorforum waarmee nieuws uit diverse media wordt vermeld

Uiteraard mag je hier op inhaken. Leden mogen op eigen naam uiteraard ook andere nieuwsberichten plaatsen.


Omhoog 
 Titel: Re: Actueel nieuws Mat '64
 Bericht Geplaatst: 01 apr 2016, 08:42 
Offline

Geregistreerd: 01 nov 2008, 08:32
Berichten: 259
Er zijn al meerdere dagen geweest zonder mat'64. Afgelopen zondag geloof ik ook al.


Omhoog 
 Titel: Re: Actueel nieuws Mat '64
 Bericht Geplaatst: 01 apr 2016, 12:38 
Offline
Moderator
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 okt 2008, 18:48
Berichten: 3901
Woonplaats: in de Randstad
......maar toen waren ze nog wel in dienst :D Nu geloof ik niet meer !

_________________
>Al 2029 treinen met SLT gereden (stand 25-09-2018)
Let op: Voordat u materiaal van mij publiceert: op alle foto's en teksten rust auteursrecht


Omhoog 
 Titel: Re: Actueel nieuws Mat '64
 Bericht Geplaatst: 01 apr 2016, 15:06 
Offline

Geregistreerd: 12 feb 2013, 12:57
Berichten: 239
30 maart waren er iets teveel activiteiten, er ging 3xV van Eindhoven via de wasstraat van Binckhorst(??) naar Maastricht, die 466 deed Nijmegen-Arnhem-R'dam wasstraat(??)-Maastricht en nog eens 5xV ging direct vanaf Nijmegen naar Maastricht. Volgens mij dienen ze nu niet meer als warme reserve, maar net als bij de ICR TD-7's is een foutje zo gemaakt ;)
Alle transporten richting Mt zijn wel eigenaardig, aangezien VolkerRail de afgelopen weken druk bezig was terzijde gestelde MAT vanuit Maastricht weg te halen naar... Nijmegen.


Omhoog 
 Titel: Re: Actueel nieuws Mat '64
 Bericht Geplaatst: 28 jun 2016, 21:29 
Offline

Geregistreerd: 31 mei 2015, 19:38
Berichten: 480
ik wilde toch nog graag een keertje meerijden met een trein die ik als kind"normaal"vond omdat Plan V in Hilversum bijna alle stoptrein diensten reed(Plan T was al exotisch!).
Hier een plaatje van het stel waarmee ik mijn laatste keer Plan V bij NS meereed.


Bijlagen:
index.jpg
index.jpg [ 39.82 KiB | 1742 keer bekeken ]
Omhoog 
 Titel: Re: Actueel nieuws Mat '64
 Bericht Geplaatst: 27 aug 2016, 20:41 
Offline

Geregistreerd: 31 mei 2015, 19:38
Berichten: 480
Weet iemand of er een afscheidsrit komt voor dit beeldbepalende materieel?


Omhoog 
 Titel: Re: Actueel nieuws Mat '64
 Bericht Geplaatst: 27 aug 2016, 23:30 
Offline
Moderator
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 okt 2008, 18:48
Berichten: 3901
Woonplaats: in de Randstad
Een afscheidsrit zit nog steeds in de planning zover ik weet.
Als ik wat verneem in de wandelgangen, zal ik het vermelden :D

_________________
>Al 2029 treinen met SLT gereden (stand 25-09-2018)
Let op: Voordat u materiaal van mij publiceert: op alle foto's en teksten rust auteursrecht


Omhoog 
 Titel: Re: Actueel nieuws Mat '64
 Bericht Geplaatst: 28 aug 2016, 09:01 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 nov 2008, 10:19
Berichten: 221
Komt in het najaar met 3 keer plan V.

tinytim


Omhoog 
 Titel: Re: Actueel nieuws Mat '64
 Bericht Geplaatst: 06 sep 2016, 21:30 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 maart 2014, 20:26
Berichten: 816
Voormelding onder alle voorbehoud van wijziging enz. enz.:

Afscheidsrit Mat '64

Datum: Zondag 25 september 2016
Materieel: Mat 64 Treinstel 449 + 466 + 469 + 876
Route: Maastricht > Eindhoven> Zwolle > Spoorwegmuseum

In het NSM blijft de 876 achter, de rest kan naar de sloop ;)

_________________
nieuwsspoor is het team-account van Spoorforum waarmee nieuws uit diverse media wordt vermeld

Uiteraard mag je hier op inhaken. Leden mogen op eigen naam uiteraard ook andere nieuwsberichten plaatsen.


Omhoog 
 Titel: Re: Actueel nieuws Mat '64
 Bericht Geplaatst: 13 sep 2016, 07:32 
Offline

Geregistreerd: 09 aug 2015, 13:29
Berichten: 40
nieuwsspoor schreef:
.......Afscheidsrit Mat '64.....


Is hier al meer over bekend? Wie is de organisator?


Omhoog 
 Titel: Re: Actueel nieuws Mat '64
 Bericht Geplaatst: 13 sep 2016, 15:20 
Offline

Geregistreerd: 12 feb 2013, 12:57
Berichten: 239
NSR, en de rit is ook voornamelijk voor NSR-personeel bedoeld. Inmiddels lijkt er een pad te zijn goedgekeurd waardoor de rit vrijwel zeker doorgaat.


Omhoog 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
 Pagina 2 van 4 [ 59 berichten ] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Forumoverzicht » ACTUEEL » Actueel Spoorwegen Nederland


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
Je mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
Je mag je berichten niet wijzigen in dit forum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit forum
Je mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar: