Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Info Forum » Lid worden | Informatie | Forumregels | Privacy

Auteur Bericht
 Titel: Inlogproblemen?
 Bericht Geplaatst: 22 apr 2013, 08:17 
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

Regelmatig melden zich mensen met de mededeling dat ze hun inloggegevens kwijt zijn. Kan gebeuren.
Wat ook al weer hun gebruikersnaam en/of wachtwoord was?

Voor de goede orde, ik heb géén inzage in wachtwoorden, deze zijn gecodeerd opgeslagen en voor mij (gelukkig) evenmin toegankelijk. Dus ook aan de hand van een eventueel verstrekt wachtwoord, kan ik onmogelijk een bijbehorende gebruiker gaan zoeken.

Ben je je gebruikersnaam kwijt, dan kan ik aan de hand van je registratie-emailadres deze gebruikersnaam wel terugvinden. Wel moet het geregistreerde email-adres nog kloppen natuurlijk, iets wat regelmatig niet het geval blijkt te zijn. Dan houdt het absoluut op.

Eenmaal de gebruikersnaam teruggevonden, maar ook nog het wachtwoord vergeten? Dan kun je bij het inlogvenster op "wachtwoord vergeten?" klikken. Je krijgt dan een nieuwe code, bestaande uit letters en cijfers, als nieuw wachtwoord toe gemaild. Met de juiste gebruikersnaam kun je hiermee weer inloggen. Wil je een ander wachtwoord naar eigen smaak, dan kun je het nieuw verstrekte wachtwoord weer wijzigen in je gebruikerspaneel > registratiedetails.

Dus:

-alleen wachtwoord kwijt: vraag een nieuwe aan via "wachtwoord vergeten"
-alleen/ook gebruikersnaam kwijt: stuur me het registratie email-adres, dan zoek ik voor je.

Tip: als je eerder al eens berichten hebt geplaatst kun je dit vaak wel herinneren, probeer ze terug te vinden in het forum, dan zie je je gebruikersnaam er bij staan.....

Meer kan ik in deze kwesties helaas niet betekenen ;

Hier al vaker geweest of misschien voor het eerst? Deel ook jouw spoorse belevenissen op dit forum! Registreer je en kom ook meedoen!

Titel: Re: Inloggegevens kwijt?
 Bericht Geplaatst: 10 dec 2018, 19:00 
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

"Ik kan niet inloggen, ik weet zeker dat ik alles goed invul!"

Soms ontvangen wij een dergelijke noodkreet via de mail.
Inlogproblemen zijn altijd lastig. Vanaf deze zijde kan daarop geen enkele invloed worden uitgeoefend. Het is een in de software geïntegreerd gesloten inlogsysteem, ook nog eens gecodeerd opgeslagen. Daar kunnen wij ook niet bijkomen. In principe maakt de software geen fouten. Het draait of het draait niet. Meestal zijn er externe oorzaken. Ik noem een aantal dingen die mogelijk de oorzaak kunnen zijn:

• Emailadres als gebruikersnaam invoeren
  • Geen rekening houden met hoofdlettergevoeligheid van wachtwoorden
  • Caps-lock aan staan bij het inloggen
  • Numeriek toetsenbord staat uit, terwijl er cijfers in het wachtwoord voorkomen
  • Toetsenbord staat op verkeerde land ingesteld; mochten er leestekens in het wachtwoord voorkomen, dan gaat het fout
  • Proberen in te loggen via het veld "registreren" in plaats van het veld "aanmelden".
  • Proberen in te loggen, terwijl het nieuwe account nog niet door de beheerder is geactiveerd, dit kan even duren.
  • (tijdelijk te) trage serverrespons bij de hosting, zodat commando's te laat retour komen
  • (tijdelijk te) trage internetverbinding, zodat commando's te laat retour komen

Titel: Re: Inlogproblemen?
 Bericht Geplaatst: 19 feb 2024, 15:35 
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

Wanneer je het maximaal aantal inlogpogingen overschreden hebt, dien je een nieuwe activatiecode aan te vragen.

Stuur een email naar lidworden@spoorforum.nl en vermeld:

-Je gebruikersnaam
-Dat je het aantal inlogpogingen hebt overschreden
-Dat je een nieuwe activatiecode wilt

Let op: zorg wel dat je voor je weer probeert in te loggen je gebruikersnaam en/of wachtwoord wèl goed weet!

Hier al vaker geweest of misschien voor het eerst? Deel ook jouw spoorse belevenissen op dit forum! Registreer je en kom ook meedoen!

Pagina 1 van 1 [ 3 berichten ] 

Forumoverzicht » Info Forum » Lid worden | Informatie | Forumregels | Privacy