Auteur |
Bericht |
Meesterpeter
|
Titel: Re: NG-seinen Geplaatst: 22 nov 2023, 09:56 |
|
|
Moderator |
|
|
Geregistreerd: 25 okt 2008, 17:48 Berichten: 5390 Woonplaats: in de Randstad
|
Razin schreef: ....Prorail had bijvoorbeeld ook de seinen op een kopstation kunnen zetten als vertreksein.......
.....Als afsluiter aan de meesters hier die nog de SA seinen hebben gekend, hoe was de zichtbaarheid van die seinen? ....... Een testopstelling op een kopstation heeft natuurlijk het nadeel dat daar in de regel geen goederenvervoerders komen, en ook die groep machinisten willen graag hun mening kunnen geven, daarom is Meteren gekozen. De SA seinen waren destijds prima te zien, immers voorzien van een fors achtergrondscherm.... Overigens is er met de huidige seinen met LEDs niets mis, goed zichtbaar, weinig storingen. Soms zijn ze iets te fel in het donker. Groot nadeel is dat LEDs geen warmte geven, waardoor bij sneeuw de seinen soms niet meer zichtbaar zijn. Maar ja, wanneer valt er nog sneeuw.......
_________________ Al 3097 treinen met SLT gereden Al 938 treinen met SNG gereden (stand 05-09-2024)
Let op: © / auteursrecht Peter Eradus: Het overnemen van foto's en of tekst of delen ervan geplaatst door mij is nadrukkelijk beperkt en slechts met schriftelijke toestemming geoorloofd. Dit geldt vanzelfsprekend ook voor plaatsing op Pinterest !
|
|
|
|
|
Razin
|
Titel: Re: NG-seinen Geplaatst: 22 nov 2023, 23:25 |
|
Geregistreerd: 31 mei 2015, 18:38 Berichten: 1131 Woonplaats: Ooi en Ramsgat
|
Vond deze nog: https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... aar-genoegIk vond deze interessant omdat je op de foto de seinen goed kan zien. Waarom toch dat bovenste gat???? Ziet er zo slordig uit. Als ik me niet vergis is die plek gereserveerd voor een vrijgavelamp alleen die kom je sowieso weinig tegen
|
|
|
|
|
Jaco
|
Titel: Re: NG-seinen Geplaatst: 23 nov 2023, 00:31 |
|
|
Donateur |
|
|
Geregistreerd: 04 jan 2016, 08:33 Berichten: 296 Woonplaats: Bollenstreek
|
Razin schreef: Vond deze nog: https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... aar-genoegIk vond deze interessant omdat je op de foto de seinen goed kan zien. Waarom toch dat bovenste gat???? Ziet er zo slordig uit. Als ik me niet vergis is die plek gereserveerd voor een vrijgavelamp alleen die kom je sowieso weinig tegen Het bovenste gat is voor de witte lamp 'vrijgave rangeren' bedoeld. Er wordt steeds gesproken over het achtergrondscherm wat te klein zou zijn. Ik zie daar persoonlijk geen problemen mee, heb daar ook nog geen van mijn collega's over gehoord. Mijn ervaring op de Westhaven is dat er vooral problemen met de zichtbaarheid ontstaan bij laagstaande zon die in de lens schijnt. Het verschil tussen de kleuren (voornamelijk geel en rood) wordt dan lastig te onderscheiden. En omdat maar het sein maar 1 lens heeft, mis je ook het verspringen van het licht naar een andere lens bij een veranderend seinbeeld.
|
|
|
|
|
Razin
|
Titel: Re: NG-seinen Geplaatst: 23 nov 2023, 12:21 |
|
|
Wat vind jij, Jaco, dan van de zichtbaarheid?
Laatst bijgewerkt door Meesterpeter op 23 nov 2023, 13:27, in totaal 1 keer bewerkt. |
Gehele quote stond er al boven |
|
|
|
|
|
Jaco
|
Titel: Re: NG-seinen Geplaatst: 24 nov 2023, 10:50 |
|
|
Donateur |
|
|
Geregistreerd: 04 jan 2016, 08:33 Berichten: 296 Woonplaats: Bollenstreek
|
Razin schreef: Wat vind jij, Jaco, dan van de zichtbaarheid? Ik heb dat hierboven al een beetje beschreven, of bedoel je iets specifieks? Ik vind het kleinere achtergrondscherm geen probleem qua zichtbaarheid. Maar misschien omdat ik de kleine Duitse seinen gewend ben. Daarmee vergeleken vallen de NG seinen nog heel goed op.
|
|
|
|
|
Razin
|
Titel: Re: NG-seinen Geplaatst: 25 dec 2023, 12:39 |
|
|
|
|
|
|
Meesterpeter
|
Titel: Re: NG-seinen Geplaatst: 25 dec 2023, 15:44 |
|
|
Moderator |
|
|
Geregistreerd: 25 okt 2008, 17:48 Berichten: 5390 Woonplaats: in de Randstad
|
Inderdaad geplaatst maar (gelukkig) voorlopig niet in dienst. En anders zou de foto nep zijn
_________________ Al 3097 treinen met SLT gereden Al 938 treinen met SNG gereden (stand 05-09-2024)
Let op: © / auteursrecht Peter Eradus: Het overnemen van foto's en of tekst of delen ervan geplaatst door mij is nadrukkelijk beperkt en slechts met schriftelijke toestemming geoorloofd. Dit geldt vanzelfsprekend ook voor plaatsing op Pinterest !
|
|
|
|
|
Razin
|
Titel: Re: NG-seinen Geplaatst: 03 feb 2024, 09:56 |
|
|
|
|
|
|
Razin
|
Titel: Re: NG-seinen Geplaatst: 21 apr 2024, 20:32 |
|
|
Kijkje wezen nemen in Tilburg: 2 NG seinen gek is wel dat het linker sein voor het einde van het perron staat. De palen vallen me ook op omdat deze palen weer de schuine kantjes hebben die de oudere palen van de AY seinen en de eerste nieuwere ook kregen maar de nieuwste hebben alleen een gelaste plaat zonder de schuine kantjes. Het cijferbord is niet aanwezig hier dus er is slechts de lens voor het sein. Het oude AY sein met nog de oude indeling van de kleuren. Als laatste deze. De IC naar Eindhoven is net vertrokken en persoonlijk zie je op mijn foto het probleem van de nieuwe seinen. De oude AY seinen zijn nogal lomp maar wel duidelijk zichtbaar de nieuwe NG mede door het niet gelakte paaltje en het zielige zwart witte bord valt bijna in het niet hier. De achterkant is zelfs nog slechter zichtbaar(je hebt er niks aan maar goed het viel me op). Opmerkelijk is het meest nieuwe linker vertreksein(NG dan en op het nieuwe spoor 4) een P sein die had ik nog niet op een groter station gezien.
|
|
|
|
|
|