Meesterpeter schreef:
Je bedoelt een Belgisch bord op een bij ProRail baanvak ? Ook op emplacement Roosendaal staan Belgische borden. Grensbaanvakken kennen door de overgang van regelgeving wel vaker "bijzonderheden" qua seingeving.
Inderdaad,dit bord staat een kilometer achter het Nederlandse baanvak snelheidsbord dat nagenoeg gelijk is aan dit exemplaar.
Wat ook opmerkelijk is dat het bord waar de overschakeling op staat 2 symbolen heeft.
Op 1 van die borden staat het symbool van de NMBS de andere het NS symbool.
In beide gevallen klopt dit niet en moet dat Infrabel en Prorail respectievelijk zijn.
In Essen zie je langs het spoor ook het overweg inschakelbord staan en die staat voor het omschakelbord maar ja die heeft echt alleen een informatieve aanwijzing en het refertebord is bord met een maximale snelheid er op.
Grensbaanvakken zijn leuk omdat je zoals hier Belgische Seinen op Nederlands grondgebied ziet.
Op wat borden na zijn er geen Nederlandse lichtseinen in Bels.
Bij de overweg in de Schansweg is ook een inschakelbord te zien.

De grens bij Budel-Schoot/Hamont-Achel.
De veerklemmen worden ook steeds schaarser in Nederland alsook houten dwarsliggers.
Ook hier weer het incorrecte omschakelbord. De nieuwe bovenleiding houdt letterlijk op bij de grens.
Het Belgische lichtsein lijkt op Nederlands grondgebied te bevinden want de krokodil zit op de houten
dwarsliggers.
In Duitsland zijn overigens wel Nederlandse lichtseinen te vinden alleen voorseinen in dat geval(Bij Bad Nieuweschans grens,Gronau en Kaldenkirchen).