Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » ACTUEEL » Actueel Trein Buitenland




 Pagina 1 van 1 [ 9 berichten ] 



Auteur Bericht
 Titel: Regiopa project Bentheimer Eisenbahn
 Bericht Geplaatst: 12 apr 2018, 17:09 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 maart 2014, 19:26
Berichten: 1865
Op de Bentheimer Eisenbahn zal op het gedeelte Bad Bentheim - Neuenhaus aan het eind van het jaar weer personenvervoer gestart worden. Er zijn plannen/wensen om in de toekomst ook weer door te rijden naar Coevorden, dit alles onder de noemer Regiopa Project. Zo ver is het echter nog niet.

Er wordt momenteel hard gewerkt om de lijn, die zoals bekend voor goederenvervoer in gebruik is, in te richten voor personenvervoer. De bovenbouw wordt niet geheel vervangen, wel opgeknapt. Waar nodig worden rails, dwarsliggers of ballast vervangen of aangevuld. Ook de ligging van de baan wordt geoptimaliseerd. Zo is er rond Pasen hard gewerkt aan de bovenbouw in het Bentheimer Wald. De bodemgesteldheid schijnt hier minder goed te zijn door een slechte afwatering. Daarom zijn er tussen de dwarsliggers op bepaalde afstanden diepe gaten geboord, die gevuld zijn met grind. Aan en om de stations wordt ook gewerkt, zoals Bad Bentheim en het gebouw van Neuenhaus is volledig gestript en wordt momenteel aangepast voor hergebruik. Verder is er een nieuw perron in aanleg aldaar.

Burgers hebben al kunnen kennis maken met de treinstoelen en mogen hun oordeel geven. De dienst zal worden gereden met Coradia LINT-41 treinstellen, waarvan er momenteel vijf in aanbouw zijn bij Alstom Deutschland. Afgelopen vrijdag mochten genodigden een kijkje nemen.

Onderstaand een schematisch overzicht van de werkzaamheden. Op 9 december 2018 moeten de eerste treinen gaan rijden.....

Voor alle info, zie: https://www.facebook.com/grafschaftamzug/


Bijlagen:
1523545181320-854077810.jpg
1523545181320-854077810.jpg [ 126.34 KiB | 6598 keer bekeken ]

_________________
nieuwsspoor is het nieuwsaccount van Spoorforum waarmee nieuws uit andere media wordt vermeld

Uiteraard mag je op nieuwsberichten inhaken. Nieuwsspoor zal zelf nooit meediscussiëren, maar geeft slechts vergaard nieuws door. Nieuwsspoor neemt geen verantwoordelijkheid voor de vermelde nieuwsberichten.Leden mogen op eigen naam uiteraard ook andere nieuwsberichten plaatsen.
Omhoog 
 Titel: Re: Regiopa project Bentheimer Eisenbahn
 Bericht Geplaatst: 18 jul 2020, 18:24 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 01 nov 2008, 18:34
Berichten: 779
De Duitse Bentheimer Eisenbahn is van plan om de gereactiveerde spoorlijn tussen Bad Bentheim en Neuenhaus tegen 2024 uit te breiden naar Nederland. Algemeen directeur Joachim Behrends verwacht in augustus een positieve kosten-batenanalyse en een financieringsbesluit van het Ministerie van Economische Zaken.


Het hele artikel is hier te lezen:
https://www.treinenweb.nl/nieuws/8474/b ... rland.html

_________________
Vriendelijke groeten,
Robert


Omhoog 
 Titel: Re: Regiopa project Bentheimer Eisenbahn
 Bericht Geplaatst: 29 nov 2020, 19:00 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 01 nov 2008, 18:34
Berichten: 779
Over 5 jaar kun je vanaf station Coevorden de trein naar Duitsland pakken.
De treinverbinding tussen Coevorden en het Duitse Bad Bentheim is een stap dichterbij gekomen
dankzij een voorlopige reservering van € 10 miljoen euro door staatssecretaris Stientje van Veldhoven.

Bron en meer info:

https://meppel.nieuws.nl/nieuws/18442/v ... duitsland/

_________________
Vriendelijke groeten,
Robert


Omhoog 
 Titel: Re: Regiopa project Bentheimer Eisenbahn
 Bericht Geplaatst: 28 feb 2021, 13:01 
Offline

Geregistreerd: 04 nov 2008, 22:40
Berichten: 112
Woonplaats: Westergeest
De kâns bestaat dat je straks eerder via Coevorden de grens over kunt dan via Weener.


Omhoog 
 Titel: Re: Regiopa project Bentheimer Eisenbahn
 Bericht Geplaatst: 28 sep 2022, 07:36 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 maart 2014, 19:26
Berichten: 1865
In 2025 moeten ze gaan rijden: treinen tussen Coevorden en Bad Bentheim. Nederlandse en Duitse overheden zetten daarvoor op station Laarwald net buiten Coevorden hun handtekening.
De provincie Drenthe en de Duitse spoorwegonderneming Bentheimer Eisenbahn denken dat het mogelijk is dat dagelijks duizend reizigers gebruikmaken van de lijn. Het grootste deel van het geld om de spoorlijn weer geschikt te maken voor reizigersvervoer is er al.

Lees meer:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/149825 ... an-in-2025

Bron: rtv Drente

_________________
nieuwsspoor is het nieuwsaccount van Spoorforum waarmee nieuws uit andere media wordt vermeld

Uiteraard mag je op nieuwsberichten inhaken. Nieuwsspoor zal zelf nooit meediscussiëren, maar geeft slechts vergaard nieuws door. Nieuwsspoor neemt geen verantwoordelijkheid voor de vermelde nieuwsberichten.Leden mogen op eigen naam uiteraard ook andere nieuwsberichten plaatsen.


Omhoog 
 Titel: Re: Regiopa project Bentheimer Eisenbahn
 Bericht Geplaatst: 23 nov 2023, 21:53 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 01 nov 2008, 18:34
Berichten: 779
Bentheimer Eisenbahn schaft extra Lint treinstellen aan voor uitbreiding van de treindienst naar Coevorden:

https://www.treinenweb.nl/nieuws/10306/ ... n-aan.html

_________________
Vriendelijke groeten,
Robert


Omhoog 
 Titel: Re: Regiopa project Bentheimer Eisenbahn
 Bericht Geplaatst: 29 jan 2024, 21:25 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 01 nov 2008, 18:34
Berichten: 779
Op 25 januari 2024 staan 4 ex DB linten, die door de BE zijn aangeschaft voor de uitbreiding van de dienst naar Coevorden,
achter een hermetisch afgesloten hek op het Europark te Coevorden:


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: BE Linten
thumbnail_IMG_20240125_110419_HDR - kopie.jpg
thumbnail_IMG_20240125_110419_HDR - kopie.jpg [ 162.47 KiB | 3269 keer bekeken ]

_________________
Vriendelijke groeten,
Robert
Omhoog 
 Titel: Re: Regiopa project Bentheimer Eisenbahn
 Bericht Geplaatst: 29 jan 2024, 21:42 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 01 nov 2008, 18:34
Berichten: 779
Voordat de treinen door kunnen rijden naar Coevorden zal er nog wel het een en ander aan de uit 1951 stammende draaibrug moeten gebeuren.
Of het de bedoeling is om de brug op te knappen of te vervangen is mij niet bekend.
Sinds in 2017 de nieuwe spoorboog bij Coevorden - die momenteel ook geen vast vervoer kent - in gebruik is genomen rijden er geen treinen meer over de oude brug.
De oude draaibrug op 18-01-2024:


Bijlagen:
thumbnail_1000022400 - kopie.jpg
thumbnail_1000022400 - kopie.jpg [ 274.57 KiB | 3269 keer bekeken ]

_________________
Vriendelijke groeten,
Robert
Omhoog 
 Titel: Re: Regiopa project Bentheimer Eisenbahn
 Bericht Geplaatst: 01 feb 2024, 16:23 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 maart 2014, 19:26
Berichten: 1865
Vanaf 2026 elk uur een trein Emmen-Rheine

De financiering voor de treinverbinding vanuit Coevorden naar Duitsland is rond. Nederland legt 27,8 miljoen euro op tafel, Duitsland volgt vrijwel zeker met 36 miljoen.

Er zijn in het verleden wel vaker streefjaren genoemd wanneer de eerste personentrein kan rijden, maar 2026 lijkt nu haalbaar. Dan moet er ieder uur een trein vanuit Emmen en Coevorden naar Rheine vertrekken. Het station van Coevorden krijgt daarvoor een eigen perron.

Nu geld voor de ontbrekende schakel zo goed als rond is, komt realisering van de Nedersaksenlijn (Groningen-Emmen-Enschede) ook weer een stap dichterbij. Coevorden-Rheine is fase 0 van de Nedersaksenlijn. Fase 1 is reactivering van de spoorlijn tussen Veendam en Stadskanaal. Daarna volgt fase 2, tussen Stadskanaal en Emmen. Wij liggen op stoom, we hopen dat het nieuwe kabinet daarin meegaat."

Over geld voor de ombouw van het spoor voor personen tussen Coevorden en Duitsland is jaren gesproken. Momenteel is er goederenvervoer. Vorig jaar kwamen eerdere toezeggingen vanuit Den Haag op de tocht te staan, maar alle plooien lijken nu gladgestreken. Het Rijk komt met 15,2 miljoen over de brug, de provincie met 9,4 miljoen, Coevorden met 1 miljoen en ruim 2 miljoen komt van Duitse partners. Overigens moeten Provinciale Staten nog wel akkoord gaan, en ook in Coevorden moet er nog een klap op worden gegeven. De Coevorder wethouder Jeroen Huizing (CDA) verwacht daarover geen discussie.

Aan Nederlandse kant is de grootste ingreep de aanpassing van de spoorbrug over het kanaal Coevorden-Almelo. Aan Duitse kant moet tussen Neuenhaus en de grens, een traject van 27 kilo- meter, het spoor verder worden verbeterd. Talrijke overwegen verdwijnen dan en er moeten wel voorzieningen worden getroffen voor bijvoorbeeld boeren om hun landerijen te bereiken.

Bron: DvhN

_________________
nieuwsspoor is het nieuwsaccount van Spoorforum waarmee nieuws uit andere media wordt vermeld

Uiteraard mag je op nieuwsberichten inhaken. Nieuwsspoor zal zelf nooit meediscussiëren, maar geeft slechts vergaard nieuws door. Nieuwsspoor neemt geen verantwoordelijkheid voor de vermelde nieuwsberichten.Leden mogen op eigen naam uiteraard ook andere nieuwsberichten plaatsen.


Omhoog 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
 Pagina 1 van 1 [ 9 berichten ] 




Forumoverzicht » ACTUEEL » Actueel Trein Buitenland


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
Je mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
Je mag je berichten niet wijzigen in dit forum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit forum
Je mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron