Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » RAIL INFO » Info Infra & Beveiliging




 Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ] 



Auteur Bericht
 Titel: Instapbalk station Schiphol
 Bericht Geplaatst: 18 maart 2018, 18:04 
Offline
Moderator
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 okt 2008, 18:48
Berichten: 3832
Woonplaats: in de Randstad
Instapbalk station Schiphol

Op Schiphol zijn sinds enige tijd de instapbalken in dienst op spoor 1 en 2. De balk geeft info over de lengte van de trein, waar de deuren komen, aangevuld met enige opvoedkundige regels.

Op 06 maart 2018 plaatste mijn leerling machinist de SLT (Gvc>Shl>Asd>Zl) precies op de juiste plek, en dat moet echt tot op de meter nauwkeurig, bij het juiste treinlengtebord.
Als dat lukt staat de voorkant van de trein precies gelijk met de aangegeven voorkant, en de deuren precies op de goede plek aangegeven.

Dan natuurlijk de onvermijdelijk vraag: Gaan de reizigers op de juiste plek staan ?
In ieder geval heeft het bij SLT, met de deuren mooi verdeeld over de hele trein weinig effect. De eerste reizigers welke komen aanlopen gaan soms nog bij de deuren locatie staan, de rest denkt al snel, daar is nog een lege plek, en let nergens meer op.
Bij binnenrijden is dan ook niet te zien alwaar de deuren komen, aan de opstelplekken van de reizigers te zien.
Misschien werkt het wel bij materieel met de deuren verder uit elkaar, zoals bv Thalys, ICR en ICM.

Veel kijkplezier, Peter
(20180306_160053-SF)


Bijlagen:
20180306_160053-SF.jpg
20180306_160053-SF.jpg [ 107.96 KiB | 122 keer bekeken ]

_________________
>Al 1980 treinen met SLT gereden (stand 21-04-2018)
Let op: Voordat u materiaal van mij publiceert: op alle foto's en teksten rust auteursrecht
Omhoog 
 Titel: Re: Instapbalk station Schiphol
 Bericht Geplaatst: 18 maart 2018, 20:35 
Offline
Donateur 2018
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 jan 2016, 09:33
Berichten: 139
Ik stap nogal eens over op Schiphol, en ik vind dat die balk op een heel onhandige plek hangt. Als je als reiziger staat te wachten hangt hij zo'n beetje boven je omdat de perrons vrij smal zijn. Hij hangt daarom erg dicht op de reiziger was het overzicht op de balk moeilijk maakt. Het is dan ook lastig op afstand af te lezen waar bijvoorbeeld de 1e klas zal landen. Het zou beter zijn als hij op de blinde muur aan de andere zijde van het spoor zou hangen op ooghoogte. Dan staat de trein er wel voor als hij binnen is gekomen, maar ach... als je dan is natuurlijk wel duidelijk waar de deuren zich bevinden.


Omhoog 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
 Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ] 




Forumoverzicht » RAIL INFO » Info Infra & Beveiliging


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
Je mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
Je mag je berichten niet wijzigen in dit forum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit forum
Je mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron