Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » DIVERSEN » Raadplaat [ZOMERSTOP tot 1 sep]




 Pagina 4 van 4 [ 50 berichten ] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4



Auteur Bericht
 Titel: Re: Raadplaat 960
 Bericht Geplaatst: 26 apr 2022, 21:40 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2012, 10:59
Berichten: 1052
Staat dat kastje niet bij het "zakspoor" voor het treintje naar Oldenzaal in het grijze verleden? Dan is het wel verklaarbaar dat de HC eerst dit kastje sleutelde voordat hij de deuren sloot. Door het kastje te sleutelen kwam het sein namelijk veilig.

_________________
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

Kijk ook eens op mijn Flickr fotopagina; http://www.flickr.com/photos/25717227@N03/ voor plaatjes uit de oude doos.


Omhoog 
 Titel: Re: Raadplaat 960
 Bericht Geplaatst: 11 mei 2022, 17:13 
Offline
Donateur

Geregistreerd: 21 nov 2008, 13:56
Berichten: 389
Nee, zo te zien staat het kastje naast spoor 3B maar waarom?
De eerstvolgende overweg in alle richtingen ligt ruim na het station dus zou je langs het perron niet in de aankondigingssectie moeten staan. Toen ik in 1993 daar was om de weg te leren ben ik ook op de post geweest en daar uitgebreide informatie gekregen over de ins- en outs van het emplacement maar in mijn aantekeningen staat niets over een sleutelkastje. Er is nog een mogelijkheid om met vrijgave te rangeren op het deel van het emplacement naast het perron maar dan zou er ook weer een knop op moeten zitten om de vrijgave weer terug te geven aan de treindienstleider en bovendien staat het bedienkastje daarvan volgens de tekening tussen de sporen op het emplacement. Diezelfde tekening laat dit kastje op de foto niet zien dus het is zeer aannemelijk dat het niet meer in dienst is.
Elders zijn dit soort kastjes wel gebruikt om na toestemming van de treindienstleider andere zaken in de beveiliging te kunnen schakelen (zoals rijrichting keren, wat bijvoorbeeld nog steeds kan op alle perrons tussen Alexander en Nieuwerkerk) of een onterechte stop-door-schakeling op te heffen (als die bijvoorbeeld werkt met een 'laatste as' detectie en je trein te lang is). En er zijn natuurlijk nog steeds stations waar zo'n 'medewerkerskastje' gewoon gesleuteld moet worden door de HC om te voorkomen dat een overweg te lang dicht ligt (o.a. langs de Zeeuwse lijn en in Baarn op spoor 4). Maar ja, hoewel het er hetzelfde uitziet líjkt dat hier in Hengelo, door het ontbreken van overwegen in de directe omgeving, dus niet aan de orde. Curieus...


Omhoog 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
 Pagina 4 van 4 [ 50 berichten ] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4




Forumoverzicht » DIVERSEN » Raadplaat [ZOMERSTOP tot 1 sep]


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
Je mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
Je mag je berichten niet wijzigen in dit forum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit forum
Je mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron