Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » DIVERSEN » Raadplaat




 Pagina 1 van 1 [ 9 berichten ] 



Auteur Bericht
 Titel: Raadplaat/vraag 802
 Bericht Geplaatst: 07 nov 2018, 13:40 
Offline

Geregistreerd: 19 apr 2011, 20:25
Berichten: 421
Materieel 64 plan T en V .
Beschrijf de werking van de tripleklep toegepast op plan T en V .
Het gaat om de EP-rem type ; Est 4d /REL1 / ELS 1 .


Omhoog 
 Titel: Re: Raadplaat/vraag 802
 Bericht Geplaatst: 13 nov 2018, 18:20 
Offline

Geregistreerd: 19 apr 2011, 20:25
Berichten: 421
Even een hint .
Plan t en v hadden een één leiding rem , die bedient werd door de elektrische-pneumatische remkraan .


Omhoog 
 Titel: Re: Raadplaat/vraag 802
 Bericht Geplaatst: 16 nov 2018, 23:25 
Offline

Geregistreerd: 19 apr 2011, 20:25
Berichten: 421
Kom op techneuten . Is er niemand die licht in de duisternis kan geven . Er is over dit onderwerp genoeg lectuur .
Het woord EP-rem zegt al genoeg


Omhoog 
 Titel: Re: Raadplaat/vraag 802
 Bericht Geplaatst: 17 nov 2018, 10:09 
Offline

Geregistreerd: 03 nov 2008, 22:34
Berichten: 170
De klep kan drie verbindingen maken . (vandaar triple-klep) en kent 2 standen:
Remmen vast:
door een drukverlaging in de treinleiding, komt de klep in een andere stand, Het hulpreservoir is verbonden met de remcilinder, totdat er een evenwicht is in de druk tussen treinleiding en hulpreservoir. Dan worden alle verbindingen in de klep gesloten.
Remmen los:
Door een drukverhoging in de treinleiding wordt de verbinding tussen hulpreservoir gesloten en de verbinding tussen treinleiding en hulpreservoir EN remcilinder en buitenlucht gemaakt. Het gevolg is dat de remcilinder leegloopt en de remmen worden gelost (geholpen door een veer) en dat het hulpreservoir weer wordt gevuld.
3) losstand, door drukverhoging in de


Omhoog 
 Titel: Re: Raadplaat/vraag 802
 Bericht Geplaatst: 18 nov 2018, 12:54 
Offline

Geregistreerd: 19 apr 2011, 20:25
Berichten: 421
Goedenmorgen Locoheizer ,
Wat je nu beschrijft is de werking van de reguliere tripleklep .
Het EP remsysteem werkt iets anders , maar je zit in de goede richting .


Omhoog 
 Titel: Re: Raadplaat/vraag 802
 Bericht Geplaatst: 19 nov 2018, 17:12 
Offline

Geregistreerd: 19 apr 2011, 20:25
Berichten: 421
De tripleklep Est4d / REL 1 / ELS 1 . is de trapsgewijs losbare Oerlikonrem : type Est . De aanduiding ELS 1 staat voor de Elektro Pneumatische klep , die bekrachtigd word door de EP-remkraan vanuit de bediende cabine . De tripleklep van de EP-rem bevat behalve de bekendeonderdelen bovendien een magneetklep ,hoge druk rem , een wisselklep ( aansturing hogedrukregelklep via tripleklep of magneetklep EP ;en maximumdrukbegrenzer remcilinder .
De magneetklep EP bestaat uit een spoel met beweegbare kern , die één geheel vormt met de holle klepsteel . Het huis van de klep is in 3 ruimten verdeeld . Ruimte A staat in open verbinding met het stuurreservoir van de tripleklep . In deze ruimte is de inlaatklep ondergebracht . De ruimte B en C zijn van elkaar gescheiden door een membraam . Ruimte B staat via de wisselklep en max drukbegrenzerin verbinding met de commandoruimte van de hogedrukregelklep . Ruimte C is verbonden met de buitenlucht . In deze ruimte is de holle klepsteel van een boring voorzien . Als de machinist het remkraanhandel verdraait , dan wordt via een 21 contacten segment ,in de remkraan , een deel van de voorschakelweerstend ( geplaatst in de neus van de cabine ) een stroom via een doorgaande draad 52 naar alle aangesloten triplekleppen gestuurd .Bij volle uitslag wijst de EP-amp meter in de cabine de maximale aantal triplekleppen aan . Als de EP-magneetklep bekrachtigd wordt zal de kern/holleklep de inlaatklep openen ,en zal er lucht uit het Stuurreservoir ( 5 atm ) ,via de wisselklep naar de hogedruk-regelklep stromen . daar de ruimtes Ben C door een membraam gescheiden zijn , zal er in ruimte B een kracht optreden die tegen de kracht van de E spoel werkt , en zal de Magneetklep in een afsluitstand komen . De regeling van deze commandodruk voor de hogedrukregelklep vindt plaats met elektrische spanningen van 26 tot 80 V Daar de stuurstroom spanning 100 volt bedraagt ,kan er max 100 volt op de EP-magneetklep komen. Om nu te voorkomen dat de remcilinderdruk te hoog wordt , dan treed de Max drukbegrenzer in werking . De volle remkracht zal dus steeds bereikt kunnen worden .
Daar de pneumatische rem bepalend is , moet de remkraan zo geconstrueerd zijn , dat er ook pneumatisch geremd kunnen worden . De remkraan besteet uit een huis , dat voorzien is van 3 gedeeltes , a= 22 contacten segment ; b=kamer aangesloten op het reduceer ( 5 atm ) voorzien van een klep ; 3= kamer verbonden met de treinleiding en voorzien van een uitlaat klep ; 4= kamer verbonden met uitlaat leiding De 2 kleppen worden onafhankelijk van elkaar door een nokkenschijf bediend .

Tot zover de uitleg .
Door locoheizer gereageerd heeft mag hij de volgend plaatsen .


Omhoog 
 Titel: Re: Raadplaat/vraag 802
 Bericht Geplaatst: 24 nov 2018, 00:10 
Offline

Geregistreerd: 03 nov 2008, 22:34
Berichten: 170
Sorry, het gaat mij niet lukken.
Mag ik hem doorgeven aan een liefhebber?


Omhoog 
 Titel: Re: Raadplaat/vraag 802
 Bericht Geplaatst: 24 nov 2018, 19:03 
Offline
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 okt 2008, 19:24
Berichten: 1825
Woonplaats: Oldebroek
@ j.ossebaar: misschien verlangen je vragen wat te uitgebreide antwoorden. Niet iedereen heeft zoveel specialistische kennis. Hoewel die kennis er hier en daar zeker zal zijn, ben ik bang dat men vaak niet de moeite wil nemen om een uitgebreid verhaal neer te zetten. Ik denk in dat opzicht dat het beter is om concrete vragen te stellen waarop kortere en concrete antwoorden gegeven kunnen worden, van bijvoorbeeld enkele regels.

Als het juiste antwoord niet of onvoldoende gegeven is, is er geen winnaar. Volgens de regels mag je nog weer een nieuwe raadplaat plaatsen, of er wordt iemand anders uitgenodigd. We horen het ;)

_________________
Met vriendelijke groeten,
Henk

Hier al vaker geweest of misschien voor het eerst? Deel ook jouw spoorse belevenissen op dit forum! Registreer je en kom ook meedoen!


Omhoog 
 Titel: Re: Raadplaat/vraag 802
 Bericht Geplaatst: 24 nov 2018, 20:52 
Offline
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 okt 2008, 19:24
Berichten: 1825
Woonplaats: Oldebroek
J.osebaar heeft zo juist laten weten dat hij de 803 zelf gaat plaatsen.

_________________
Met vriendelijke groeten,
Henk

Hier al vaker geweest of misschien voor het eerst? Deel ook jouw spoorse belevenissen op dit forum! Registreer je en kom ook meedoen!


Omhoog 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
 Pagina 1 van 1 [ 9 berichten ] 




Forumoverzicht » DIVERSEN » Raadplaat


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
Je mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
Je mag je berichten niet wijzigen in dit forum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit forum
Je mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron