Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » DIVERSEN » Raadplaat

Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ] 

Auteur Bericht
 Titel: Raadplaat/vraag 794
 Bericht Geplaatst: 02 jun 2018, 11:24 

Materieel plan T,V en mP
Beschrijf de werking van de Kreeeftrelais , inclusief de afstellings instellingen

Titel: Re: Raadplaat/vraag 794
 Bericht Geplaatst: 06 jun 2018, 20:18 
Donateur 2018
Gebruikers-avatar

Ik heb geen technische handboeken in mijn bezit, en google kan met zelfs niet helpen aan een algemeen kreeeftrelais. Ik ben heel benieuwd wat het is..

Bericht Geplaatst: 07 jun 2018, 12:36 

dat zal wel een stroomrelais zijn dat de contactpunten open dicht of omzet,en waarschijnlijk heet dat niet eens zo kreeftrelais

Bericht Geplaatst: 07 jun 2018, 19:53 

Deze relais zitten in het hoofdstroom cirquit van mat 64 . De opbouw is als volgt , Een holle kern met daarin een reedrelais . Dit reedrelais wordt bedient door een magnetisch veld . Het hoofd magnetisch veld wordt opgewekt in een stalen beugel ( winding ) aangebracht om een koperen strip en via de bevestigingsbeugels naar de kern geleid . Dit veld wordt beinvloed door éé of twee laagspannings speolen . Naar de taak van het relais krijgen deze spoelen via voorgeschakelde weerstanden ,een ingestelde spanning . In de centrale hoogspanningskast onder het treinstel zitten deze relais op een seperaat bord . In deze kast zit aan een kant de tractiewals , en aan de andere zijde o.a deze relais . De achterzijde van dit bord herbergt een hoogspanningsrail ,die zich halverwege opsplits , dit is de + rail . Een tweede korte rail is de minus rail . Aan de voorzijde zie je de kreeftrelais n.l. Q1 ,maximaal 1 , TM 1 = 2 ; Q2,maximaal 2 , TM 3+ 4 ( beide 1 beugel om de HS rail ) ; Q 5 sliprelais ( geen beugel om HS rail ) Q6 sliprelais ( geen beugel om HS rail ; Q7 diferential relais ( beugel om beide HS rails ) ; Q8 begrenzingsrelais ( beugel om de minus rail ) Q7 en Q8 hebben beide een A , B en een C spoel . Het relais Q 8 is het begrenzingsrelais die de print van de wals aanstuurt . Daar er in de tractie kring verschillende afvalwaarden bereikt worden , dan moet de c spoel voorzien worden van verschillende spanningen . Op de tractiewals zitten hoofdstroomschakelaars en hulpstroom contacten . een aantal van deze contacten worden gebruikt om de juiste voorschakel weerstand voor de Q* c spoel te kiezen , en zodoende de afvalwaarde te bepalen .
Ik hoop dat deze uit leg duidenlijk is .
Hierbij geef ik de beurt aan Jaco .
MVG sjaak

Bericht Geplaatst: 07 jun 2018, 22:33 
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

Dan lijkt me dit een goed moment voor de gebruikelijke zomerstop van dit spel. De beurt blijft staan voor Jaco. Een herinneringsmail wordt tegen eind augustus gestuurd.

Hier al vaker geweest of misschien voor het eerst? Deel ook jouw spoorse belevenissen op dit forum! Registreer je en kom ook meedoen!

Bericht Geplaatst: 08 jun 2018, 12:31 

Indien de uitleg niet duidenlijk is of er zijn andere vragen ,laat het mij dan weten .

Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ] 

Forumoverzicht » DIVERSEN » Raadplaat