Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » DIVERSEN » Allerlei

Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ] 

Auteur Bericht
 Titel: OV steeds langzamer
 Bericht Geplaatst: 26 sep 2024, 07:45 
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

OV gaat achteruit: de auto is altijd sneller, zelfs in de spits
Mensen die afhankelijk zijn van het openbaar vervoer zijn steeds langer onderweg naar werk, school, ziekenhuis en andere voorzieningen. Dat geldt vooral voor degenen die in het landelijk gebied wonen of aan de randen van de stad, blijkt uit onderzoek van het Planbureau voor de Leefomgeving: de auto is dan altijd sneller, zelfs in de spits.

Lees meer: https://nos.nl/l/2538537

Bron: NOS

Hier al vaker geweest of misschien voor het eerst? Deel ook jouw spoorse belevenissen op dit forum! Registreer je en kom ook meedoen!

Titel: Re: OV steeds langzamer
 Bericht Geplaatst: 26 sep 2024, 09:03 

Dat met name de bussen in het landelijk gebied steeds langzamer worden komt, in mijn ogen voor een heel groot deel, door het "duurzaam veilig" gedram in de provincies. Als voorbeeld neem ik even de provincie Utrecht waar ik zelf nog in woon en die stelselmatig bezig is om alle 80 km/u N wegen te degraderen tot 60 km wegen inclusief drempels en chicanes. Of je met een bus nu op een doorgaande weg 80 of 60 mag rijden maakt op een kort stukje weinig uit maar vele tientallen kilometers 60 rijden betekent wel een substantieel rijtijd verlies. Op mijn opmerking hierover kreeg ik van de provincie als antwoord dan er dan gewoon haltes werden opgeheven om de rijtijden te kunnen halen.

Voor de N 225 geldt ook nog eens dat ie vele kilometers door de woonkernen loopt die allemaal 30 km zones zijn geworden. Tel uit je winst.

Kijk ook eens op mijn Flickr fotopagina; http://www.flickr.com/photos/25717227@N03/ voor plaatjes uit de oude doos.

Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ] 

Forumoverzicht » DIVERSEN » Allerlei