Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » DIVERSEN » Allerlei

Pagina 1 van 1 [ 4 berichten ] 

Auteur Bericht
 Titel: Duur van de huidige projecten
 Bericht Geplaatst: 30 nov 2023, 20:06 

Toen ik opmerkte in het Klompentrein topic dat er tussen Hilversum en Utrecht in de jaren negentig een weekend 6400 loc´s met ICR reden met Plan U op reserve(beide mee geweest natuurlijk)zei de plaatser van de foto dat er toen nog echt werd gezocht om de reiziger zoveel mogelijk te blijven vervoeren.Dat brengt mij tot het lezen van het laatste Nieuwsspoor artikel over de werkzaamheden bij Schiphol,Leiden en Rotterdam Centraal waar NS nu een negatief reisadvies geeft op 3 december! Persoonlijk vind ik het echt niet kunnen.

Doch legt het een probleem weer dat je tegenwoordig heel vaak tegen komt. Dat is dat het wel lijkt alsof projecten tegenwoordig heel maar dan ook heel langzaam gaan. Neem de tunnel in Delft, de sporen en bovenleidingsmasten te Rijswijk en Delft liggen grotendeels al klaar en niet voor een maand maar heel maar dan ook heel lang!

De vernieuwing van lichtseinen en het systeem tussen Zwolle en Deventer duurt nu al meer dan een jaar! Sommige lichtseinen, zoals het nieuwe inrijsein van Olst, staan er al een jaar niks te doen! Dan heb ik het niet eens over de soap die de elektrificatie van de Maasslijn is en die volgens de eerste planningen al lang klaar had moeten zijn en gek genoeg is een ander project nu wel al onderweg en dan heb ik het over het Vierpaardjes project.

Dit is trouwens niet inherent aan Prorail maar je ziet het ook bij andere projecten al is het niet altijd een trage manier van bouwen maar soms ook zware pech zoals het afzinken van de tunneldelen van de Blankenburg tunnel. Misschien heb ik het mis maar lijken projecten langer te duren of zie ik dat verkeerd?

Laatst bijgewerkt door Razin op 20 dec 2023, 22:26, in totaal 2 keer bewerkt.

Titel: Re: Duur van de huidige projecten
 Bericht Geplaatst: 30 nov 2023, 20:24 

De ProRail projecten duren in het algemeen te lang of veel te lang met bovenmatige hinder voor de treinreiziger en slechte communicatie door de NS en ProRail. De voorbeelden zijn legio de laatste 10 jaar waarbij er voor het inschuiven van een tunneldeel of tunneldak gigantisch lange buitendienststellingen worden toegestaan. Uit ervaring kan ik jullie vertellen dat het mogelijk moet zijn om in twee weekeinde van 52 uur een complete tunnelmoot ingeschoven kan worden. In het eerste weekeinde van 52 uur tril je de damwanden dwars door het spoor erin en in het volgende weekeinde van 52 uur schuif je of de tunnelmoot erin dan wel alleen maar het tunneldak om vervolgens onder het dak de tunnel te bouwen.

Dit in tegenstelling tot de projecten van Rijkswaterstaat waarbij er alles aan gedaan wordt om de hinder voor het wegverkeer tot een minimum te beperken. Vandaag voor mijn werk naar Enschede geweest vanuit Rhenen en buiten wat versmalde rijstroken en een lagere maximum snelheid ondervind je geen hinder van de wegverbreding van de A1 aan weerszijden van knooppunt Beekbergen.

Kijk ook eens op mijn Flickr fotopagina; http://www.flickr.com/photos/25717227@N03/ voor plaatjes uit de oude doos.

Bericht Geplaatst: 17 dec 2023, 18:35 

Zag dat er geen treinen reden tussen Rotterdam en Hollands Spoor en dus dacht ik dat ze vast bezig waren te Delft. Dat dacht ik fout er was werkelijk waar niks aan de gang in Delft en ook niet in Rijswijk. Na mijn stop te Schiphol maar naar Schiedam gegaan want wellicht waren ze daar bezig en ja dat klopte maar niet met wat ik dacht. Ze waren met het spoor bezig en niet met de bovenleidingsconstructies die intussen ook alweer een tijdje op de nominatie staan om vervangen te worden(en de nieuwe palen lijken allemaal een beetje uit het lood te staan of is het afschot? :lol: ).

Het.... gaat....weer....mega....snel.

Bericht Geplaatst: 15 feb 2024, 22:32 

Ik had een update geplaatst over het project Vierpaardjes te Venlo en daar lijkt het al goed op te schieten. Doch sommige projecten duren nog steeds erg lang. Te Schiedam is er nog steeds niks verandert en ik weet dat de Spoorboog bij Hoogeveen ook erg lang duurde laat staan de vernieuwing van de treinbeveiliging tussen Zwolle en Deventer of het tunnelproject te Delft.Jammer dat Venlo niet echt dichtbij is zou er graag wat meer willen kijken.

Pagina 1 van 1 [ 4 berichten ] 

Forumoverzicht » DIVERSEN » Allerlei