Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » RAIL ACTUEEL » Actueel Tram & Metro




 Pagina 1 van 2 [ 28 berichten ] Ga naar pagina 1, 2  Volgende



Auteur Bericht
 Titel: Ontwikkelingen Hoekse Lijn (Rtd <> H.v.Holland)
 Bericht Geplaatst: 17 dec 2013, 10:34 
Offline
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 okt 2008, 19:24
Berichten: 1779
Woonplaats: Oldebroek
Het wordt een uitdaging om metro’s met goederentreinen te gaan combineren op de Hoekse Lijn. Dat zegt directeur Techniek Paul Lorist van de RET. Het is voor het eerst in Nederland dat metro’s en goederentreinen over dezelfde spoorlijn gaan rijden. Voordat het zover is, dienen er nog diverse infrastructurele maatregelen te worden genomen.

Lees meer op OVpro....


Omhoog 
 Titel: Re: Combi metro en goederentreinen uitdaging voor Hoekse Lij
 Bericht Geplaatst: 19 dec 2013, 22:22 
Offline

Geregistreerd: 17 dec 2008, 20:06
Berichten: 107
Woonplaats: Gouda
Gaat waarschijnlijk de zelfde problemen geven als met de Light Railway op de lijn Gouda - Alphen a/d Rijn.

Groet Hans


Omhoog 
 Titel: Re: Combi metro en goederentreinen uitdaging voor Hoekse Lij
 Bericht Geplaatst: 20 dec 2013, 11:24 
Offline
Donateur 2018
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 nov 2008, 00:05
Berichten: 397
Woonplaats: Nieuwegein
Ik heb weleens op foto's gezien, dat men de trams iets laat uitwijken met behulp van strengelspoor, waardoor de tramperrons buiten het vrijeruimteprofiel van de goederensporen valt. Maar dat zal in de Nederlandse Verhoudingen Zonder Twijfel ONMOGELIJK zijn. Die kapitalen staan er niet voor niks.


Omhoog 
 Titel: Re: Combi metro en goederentreinen uitdaging voor Hoekse Lij
 Bericht Geplaatst: 21 dec 2013, 15:23 
 
thevandijks schreef:
Gaat waarschijnlijk de zelfde problemen geven als met de Light Railway op de lijn Gouda - Alphen a/d Rijn.

Groet Hans

Heeft dat problemen gegeven dan? Bij mijn weten hebben daar gewoon goederentreinen gereden toen die trammetjes daar op en neer reden.

Liselotte.


Omhoog 
 Titel: Re: Combi metro en goederentreinen uitdaging voor Hoekse Lij
 Bericht Geplaatst: 23 dec 2013, 01:01 
Offline

Geregistreerd: 17 dec 2008, 20:06
Berichten: 107
Woonplaats: Gouda
Problemen met de beveiliging waardoor er regelmatig treinen uitvielen of veel vertraging hadden. Daar zit je als reiziger niet op te wachten toch?

Groet Hans


Omhoog 
 Titel: Re: Combi metro en goederentreinen uitdaging voor Hoekse Lij
 Bericht Geplaatst: 23 dec 2013, 01:35 
 
Oja, op die manier. Ik dacht dat je bedoelde de combi metro-goederentreinen.

Liselotte.


Omhoog 
 Titel: Re: Combi metro en goederentreinen uitdaging voor Hoekse Lij
 Bericht Geplaatst: 03 maart 2014, 22:04 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 sep 2009, 21:20
Berichten: 189
Rienk Mebius schreef:
Ik heb weleens op foto's gezien, dat men de trams iets laat uitwijken met behulp van strengelspoor, waardoor de tramperrons buiten het vrijeruimteprofiel van de goederensporen valt. Maar dat zal in de Nederlandse Verhoudingen Zonder Twijfel ONMOGELIJK zijn. Die kapitalen staan er niet voor niks.


klopt vgs mij in Kassel.
Maar in Engeland hebben ze ook genoeg spoor waar underrground (overigens boven gronds) rijdt in combinatie met andere (dus ook goederen-) treinen. Je zit idd met het profiel van vrije ruimte.

Heb nog een voorbeeld: good old Karlsruhe, waar materieel met afmetingen van de R'damse metro (2,65 m breed) rijdt over hoofdspoor, waar allerlei andere DB treinen rijden. Dus voorbeelden te over hoe ze dat kunnen doen.


Omhoog 
 Titel: Re: Combi metro en goederentreinen uitdaging voor Hoekse Lij
 Bericht Geplaatst: 04 maart 2014, 10:33 
Offline

Geregistreerd: 01 nov 2008, 08:32
Berichten: 258
Rienk Mebius schreef:
Ik heb weleens op foto's gezien, dat men de trams iets laat uitwijken met behulp van strengelspoor, waardoor de tramperrons buiten het vrijeruimteprofiel van de goederensporen valt. Maar dat zal in de Nederlandse Verhoudingen Zonder Twijfel ONMOGELIJK zijn. Die kapitalen staan er niet voor niks.
Waarom zou dat onmogelijk zijn? De Nederlandse ingenieurs likken hun vingers af om voor dit soort problemen een oplossing te verzinnen. Als het uiteindelijk niet 'kan' zal dat alleen met de kosten te maken hebben. We leven niet voor niets in een kruideniersland.


Omhoog 
 Titel: Re: Combi metro en goederentreinen uitdaging voor Hoekse Lij
 Bericht Geplaatst: 14 jun 2015, 21:30 
Offline

Geregistreerd: 31 mei 2015, 19:38
Berichten: 480
Het lijkt inderdaad te gaan gebeuren de metro naar Hoek van Holland alleen het filmpje wat op internet zwerft zit zoo vol van zichzelf dat alle negatieve dingen niet aan het licht komen(vooral reizigers uit de richting Utrecht gaan er dik op achteruit!ik kan het weten want ik woon in Capelle aan den IJssel en mocht ik naar mijn werk willen dan moet ik of een keer extra overstappen of de metro op Oosterflank pakken maar wel dat hele end met de metro,niet echt sneller dus).
Men gaat ook het spoor verlengen bij Hoek van Holland strand,dat is natuurlijk wel vooruitgang alleen zegt men dat je dan vanaf Nesselande rechtstreeks naar Hoek van Holland kan maar dan stop je werkelijk waar op elke halte(en dat zijn er nogal wat)los van het feit dat de reis ongeveer een uur gaat duren alleen kreeg NS stevig op zijn donder met SLT maar de RET mag dat dus wel(van Slinge naar Den Haag Centraal ben je ook dik drie kwartier onderweg)vreemd dat er niemand klaagt :( .
Tevens is men de ellende van de Hofpleinlijn ook voor het gemak vergeten want dat was ook een koppijn dossier destijds.
Maar het gaat door met strengelspoor en al en toch wens ik ze veel succes.


Omhoog 
 Titel: Re: Combi metro en goederentreinen uitdaging voor Hoekse Lij
 Bericht Geplaatst: 13 sep 2015, 21:17 
Offline

Geregistreerd: 31 mei 2015, 19:38
Berichten: 480
Viel mij iets op bij het "vakblad voor railbedrijven"met een tekst over de Hoekse lijn:
http://www.spoorpro.nl/lightrail/2014/1 ... -de-markt/
Er klopt iets niet in de tekst waar ik de redactie van de site op geattendeerd heb maar helaas geen respons.
Ik ben wel benieuwd of iemand de fout ziet(en het is zeker geen muggenziften want als de metro's op de manier van Spoorpro moeten gaan rijden mogen ze heel veel metro's gaan bijbestellen!)


Omhoog 
 Titel: Re: Combi metro en goederentreinen uitdaging voor Hoekse Lij
 Bericht Geplaatst: 19 sep 2015, 12:50 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 nov 2008, 12:24
Berichten: 24
een lagere wisselspanning voor de metro’s

:oops:

_________________
Paul Bender

Scheppen kan iedereen, stoken is een vak


Omhoog 
 Titel: Re: Combi metro en goederentreinen uitdaging voor Hoekse Lij
 Bericht Geplaatst: 11 dec 2015, 20:12 
Offline

Geregistreerd: 31 mei 2015, 19:38
Berichten: 480
pbender schreef:
een lagere wisselspanning voor de metro’s

:oops:

Inderdaad slordig foutje van een vakblad


Omhoog 
 Titel: Re: Combi metro en goederentreinen uitdaging voor Hoekse Lij
 Bericht Geplaatst: 06 maart 2017, 19:03 
Offline

Geregistreerd: 31 mei 2015, 19:38
Berichten: 480
Met het einde van de inzet van NS op deze lijn in zicht vroeg ik me af of er een afscheid is gepland voor de inzet van NS zoals dat was bij de Hofpleinlijn.iemand een idee?


Omhoog 
 Titel: Re: Combi metro en goederentreinen uitdaging voor Hoekse Lij
 Bericht Geplaatst: 06 maart 2017, 23:34 
Offline
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 okt 2008, 19:24
Berichten: 1779
Woonplaats: Oldebroek
Zie: http://www.mat54.nl/parser.php?languagekey=nl

_________________
Met vriendelijke groeten,
Henk

Hier al vaker geweest of misschien voor het eerst? Deel ook jouw spoorse belevenissen op dit forum! Registreer je en kom ook meedoen!


Omhoog 
 Titel: Re: Combi metro en goederentreinen uitdaging voor Hoekse Lij
 Bericht Geplaatst: 12 apr 2017, 20:46 
Offline

Geregistreerd: 31 mei 2015, 19:38
Berichten: 480
Aangezien ik werk in Schiedam kom ik dagelijks onder de Hoekse Lijn door maar nu komen er weer vraagtekens bij me op.Waarom worden alle ProRail bovenleidingen gesloopt?Die zijn ruimschoots geschikt voor die 750 Volt die er op komt te staan.Nu komen er totaal nieuwe leidingen een beetje kapitaal vernietiging als je het mij vraagt.De Hofpleinlijn hield wel de B1 waarom hier niet?
mag allemaal wat kosten de lijn lijkt in zijn geheel opnieuw opgetrokken te worden.
Als ik het goed zie word dus bijna de gehele bovenbouw vervangen.


Omhoog 
 Titel: Re: Combi metro en goederentreinen uitdaging voor Hoekse Lij
 Bericht Geplaatst: 12 apr 2017, 21:02 
Offline
Moderator
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 okt 2008, 18:48
Berichten: 3851
Woonplaats: in de Randstad
Niet iedereen weet alhier wat een B1 bovenleiding systeem is, dus even een link naar wat uitleg:

http://www.infrasite.nl/definitions/def ... content=86

Verder is het natuurlijk een goede zaak om de ruim overjarige bovenleiding NU te vervangen, nu er toch geen metro's rijden. Dat scheelt een hoop overlast in de (nabije) toekomst.
Verder is dit kosten besparend, omdat er toch al op veel plekken veranderingen aan de bovenleiding moeten plaatsvinden.

_________________
>Al 1990 treinen met SLT gereden (stand 21-05-2018)
Let op: Voordat u materiaal van mij publiceert: op alle foto's en teksten rust auteursrecht


Omhoog 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
 Pagina 1 van 2 [ 28 berichten ] Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Forumoverzicht » RAIL ACTUEEL » Actueel Tram & Metro


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
Je mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
Je mag je berichten niet wijzigen in dit forum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit forum
Je mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar: