Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » RAIL HISTORIE » Historie Materieelfoto's

Pagina 2 van 2 [ 30 berichten ] Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Bericht
 Titel: Re: Uit de oude DB-doos
 Bericht Geplaatst: 05 dec 2010, 17:28 
Donateur 2018
Gebruikers-avatar

De lok op de laatste foto van Henk is wordt geen 'Taigatrommel' maar een 'Brejlovec' Brilslang of Duikbril genoemd, een ČKD product. Taigatrommels waren in USSR gebouwd. Maar mooie foto's Henk! Nog met de oude serieaanduiding.
Gerard vV

Foto's grootspoor zijn te zien op http://www.flickr.com/photos/spoorvliet/ en http://www.flickr.com/photos/tramvliet/
Foto's van modelspoor zijn te zien op http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/

Bericht Geplaatst: 05 dec 2010, 18:15 
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

@ Gerard: Ja je hebt gelijk. Een Taigatrommel is geloof ik o.a. de DR serie 120 toch?
Hoe dan ook, heb het bijschrift aangepast.

Rein schreef:
.......heb ik wel allerhande stoomlocs, maar nooit uitsluitend diesellocs serie 220/221 gefotografeerd.

Rein, de adminstratie uit die tijd is niet al te goed op orde, zo niet soms niet aanwezig. Was er samen met mijn oudere broer en al erg lang geleden. Maar heb zelf nu het idee dat de foto ook wel eens in de periode tussen de laatste stoom en de electrificatie van de Emslandstrecke genomen zou kunnen zijn. Dus zou bijvoorbeeld ook 1978 kunnen zijn. Zal proberen er achter te komen.

Hier al vaker geweest of misschien voor het eerst? Deel ook jouw spoorse belevenissen op dit forum! Registreer je en kom ook meedoen!

Bericht Geplaatst: 05 dec 2010, 20:00 

GerardvV schreef:
De lok op de laatste foto van Henk is wordt geen 'Taigatrommel' maar een 'Brejlovec' Brilslang of Duikbril genoemd, een ČKD product. Taigatrommels waren in USSR gebouwd. Maar mooie foto's Henk! Nog met de oude serieaanduiding.
Gerard vV

Het is al vele, vele keren gezegd maar toch blijven veel mensen deze locomotieven foutief 'duikbril' noemen. Het is echter 'skibril'.

Bericht Geplaatst: 05 dec 2010, 21:35 
Donateur 2018
Gebruikers-avatar

Traxx schreef:
GerardvV schreef:
Gerard vV

Het is al vele, vele keren gezegd maar toch blijven veel mensen deze locomotieven foutief 'duikbril' noemen. Het is echter 'skibril'.

Nu even goed in het woordenboek kijken en zie: Brejlovec=Brilslang. Dus hoe vaak je het ook anders zegt, het is en blijft Brilslang. Overigens is de bijnaam in het Nederlands Duikbril net als de Belgische Duikbrillen. Skibril=lyžařkebrýle
Gerard vV

Foto's grootspoor zijn te zien op http://www.flickr.com/photos/spoorvliet/ en http://www.flickr.com/photos/tramvliet/
Foto's van modelspoor zijn te zien op http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/

Bericht Geplaatst: 06 feb 2011, 11:41 
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

Na een periode van rust, weer eens een nieuwe update.

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Kijkje langs gereedstaande trein richting seinen en locloods. Foto genomen op het toen dwars doorgedeelde station Bayrisch Eisenstein, op de Westduits - Tsjechische grens, 1981
DB-004 copy.jpg
DB-004 copy.jpg [ 98.73 KiB | 2990 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Loc 260 600 rangeert met Umbauwagen op Osnabrück Hauptbahnhof, ca. 1979.
DB-008 copy.jpg
DB-008 copy.jpg [ 136.55 KiB | 2990 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Loc 211 036 met Silberlinge richting Plattling te Deggendorf (Bayern), 1981.
DB-015 copy.jpg
DB-015 copy.jpg [ 128.65 KiB | 2987 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Loc 221 114 op station Lübeck Hbf; tevens personeelswissel,1976
DB-050 copy.jpg
DB-050 copy.jpg [ 119.73 KiB | 2993 keer bekeken ]

Hier al vaker geweest of misschien voor het eerst? Deel ook jouw spoorse belevenissen op dit forum! Registreer je en kom ook meedoen!
 Bericht Geplaatst: 06 feb 2011, 14:28 
Gebruikers-avatar

Hola Henk,
Ondanks de bewolkte zondagmiddag begon voor mij de zon te schijnen ;) toen ik jouw 'flashback' foto's bekeek.
Heerlijk die 70's en 80's tijd in West-Duitsland toen het materieel nog zo verschillend was.
Weer wat ideetjes opgedaan voor mijn modelbaan.

Vraagje: Op de tweede foto staat een 260 met Umbauwagens. Was dat een reizigerstrein?
En op de derde foto een 211 met Silberlinge (3 stuks?). Was dat een trek-duw-trein?

Bij voorbaat dank voor je reply.
Met spoorse Groeten
Albert

Bericht Geplaatst: 06 feb 2011, 18:42 
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

De foto met de 260 en Umbauers betreft een rangeerdeel. Kan zijn dat de rijtuigen later klaar zijn gezet langs het perron voor een dienst. Wel komt er dan een andere loc voor, de 260 is alleen voor de rangeerdienst of lichte goederendienst.

Je andere vraag: zou het niet (meer) weten. Staat in ieder geval niets over genoteerd, maar er zou best een stuurstandrijtuig achterop kunnen lopen.

Bericht Geplaatst: 17 maart 2011, 15:48 

Wat heerlijk dat je dit allemaal nog hebt.
Dit is echt echt genieten!

Bericht Geplaatst: 18 maart 2011, 07:49 

Sluit ik mij volledig bij aan, wat een geweldige platen !

Bericht Geplaatst: 05 mei 2011, 22:31 
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

Geweldig dit! Zal ook weer eens een duit in het zakje doen van het topic wat ik eens zelf begon, maar het ontbreekt me momenteel even aan tijd hiervoor.

Bericht Geplaatst: 19 sep 2011, 18:25 
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

Hoogste tijd om weer iets uit de doos te toveren, hoewel de voorraad slinkt. Maar er zijn vast nog ook wel foto's van medeleden voorhanden.......

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Twee locs van de BR 211 in beide kleurvarianten te Bodenwöhr (Bay. Wald), 1982.
DB-022.jpg
DB-022.jpg [ 215.52 KiB | 2310 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Wederom 2 kleurvarianten, nu de BR 216 die in Bremen in dubbeltractie voor de trein naar Norddeich staan. In Leer liep de op de foto voorste loc om en ging met de laatste 3 rijtuigen van de trein richting Nieuweschans - Groningen. Mijn trein dus om weer thuis te komen, ca. 1980.
DB-031.jpg
DB-031.jpg [ 214.89 KiB | 2313 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Treinstel van de serie 628 aan haar eindpunt, Traben-Trarbach (Mosel), 1991.
DB-064.jpg
DB-064.jpg [ 324.27 KiB | 2313 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Bügelfalte 110 431 te Rheine, midden jaren '70.
DB-086zw.jpg
DB-086zw.jpg [ 132.09 KiB | 2309 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Loc 140 025 als losse loc door Salzbergen, begin jaren '80.
DB-093.jpg
DB-093.jpg [ 249.66 KiB | 2312 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Loc 140 834 te BW Rheine, midden jaren '70.
DB-096.jpg
DB-096.jpg [ 203.35 KiB | 2311 keer bekeken ]

Bericht Geplaatst: 29 feb 2012, 11:08 
Activiteitenteam

Daarnaast kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat de '216' eigenlijk een 210 is, alleen valt z'n 'schoorsteen' een beetje weg tegen het op de achtergrond geparkeerde rijtuig. Wel lekker veel power voor een trein(tje?) met Umbauwagen... :)

Gr, Vas

Bericht Geplaatst: 21 maart 2013, 22:19 

prachtige foto's je haren gaan er gewoon recht op van staan van die "gute alte deutsche bundesbahn". Das wahre noch eins zeiten.

Bericht Geplaatst: 03 jan 2018, 22:01 

Bijlage:
23 030 (Bw Saarbrücken) gereed voor vertrek uit Bullay met P 2447, Augustus 1968.jpg
23 030 (Bw Saarbrücken) gereed voor vertrek uit Bullay met P 2447, Augustus 1968.jpg [ 119.59 KiB | 394 keer bekeken ]

Vakantie aan de Moezel, augustus 1968. In die dagen mocht je als vijftienjarig jochie nog wel eens een stukje mee op de loc (Bullay - Wengerohr vv)....

Pagina 2 van 2 [ 30 berichten ] Ga naar pagina Vorige  1, 2

Forumoverzicht » RAIL HISTORIE » Historie Materieelfoto's