Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » HISTORIE » Historie Trein

Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ] 

Auteur Bericht
 Titel: Locaties gezocht
 Bericht Geplaatst: 30 jan 2025, 11:12 

Beste leden,

Voor een fotoserie die ik als fotograaf/kunstenaar wil maken ben ik op zoek naar een mooie locatie. Ik hoop dat ik hier wat wijzer kan worden.
De serie gaat over een definitief afscheid, de reis naar het onbekende. En dit wil ik op een perron in beeld gaan brengen. De trein is synoniem voor het onderwerk.
Omdat de treinen vroeger een wat meer algemenere kleur hadden wil ik me focussen om de jaren 20 t/m 50 mss 60 (ik laat mij graag adviseren, omdat ik uit de jaren 80 kom spreken de jaren 90 mij enorm aan. Maar de kleuren van de NS niet ;) ).
Wat zoek ik nu concreet?

1. Een perron. Dit perron moet corresponderen met de tijd waar het verhaal zich in afspeelt. Detail zijn dus erg belangrijk, geen kunstof pijpjes op het dak.
Het moeilijkste is dat ik een perron wil met meerdere sporen maar niet teveel afstand tussen elkaar. Ik zal een tekening toevoegen wat ik precies bedoel. Vanuit de camera zien we een spoor, dan een perron, dan een wagon en dan een overkapping of station.
2. Passend wagon
3. wat was de juiste kleding voor een conducteur?

Ik hoop dat ik hier wijzer ga worden. Ik ben al in Goes en Haaksbergen geweest. Maar daar vond ik niet wat ik zocht (qua locatie). België, Duitsland (west) en Frankrijk (noord). Zijn voor mij de plekken waar ik naar toe zou kunnen (als er hele goede opties wat verder zijn of bijvoorbeeld in de UK dan voel ik me ook wel geroepen als er dichtbij niks beters te vinden is).

Thanks allemaal voor het meedenken!

Nick

Bijlagen:
Untitled-1.jpg
Untitled-1.jpg [ 64.17 KiB | 324 keer bekeken ]
 Titel: Re: Locaties gezocht
 Bericht Geplaatst: 30 jan 2025, 12:34 
Moderator
Gebruikers-avatar

Ik denk dan gelijk aan het Spoorwegmuseum in Utrecht, vooral spoor 1 met oude overkapping en verschillend materieel, maar ook op het achterterrein zijn locaties met perron en materieel uit verschillende periodes.

Let op: © / auteursrecht Peter Eradus:
Het overnemen van foto's en of tekst of delen ervan geplaatst door mij is nadrukkelijk beperkt en slechts met schriftelijke toestemming geoorloofd. Dit geldt vanzelfsprekend ook voor plaatsing op Pinterest !

Bericht Geplaatst: 31 jan 2025, 18:18 

Meesterpeter schreef:
Ik denk dan gelijk aan het Spoorwegmuseum in Utrecht, vooral spoor 1 met oude overkapping en verschillend materieel, maar ook op het achterterrein zijn locaties met perron en materieel uit verschillende periodes.

Als ik online kijk op hun website dan zie ik dat een glazen wand tegen het spoor aan staat. Ik ga er van uit dat deze niet zomaar weg kan. Maar wellicht is het de moeite om eens contact op te nemen met ze.

Bericht Geplaatst: 31 jan 2025, 19:00 
Moderator
Gebruikers-avatar

Als reizen geen probleem is, is Bewdley station aan de Severn Valley Railway (Engeland) ook erg sfeervol. Prachtige locatie, mooi stationsgebouw, zij- en middenperron, overkapping, loopbrug, oude seinen en seinhuis.
Maar natuurlijk wel een locatie waar al miljoenen foto's zijn gemaakt.

Let op: © / auteursrecht Peter Eradus:
Het overnemen van foto's en of tekst of delen ervan geplaatst door mij is nadrukkelijk beperkt en slechts met schriftelijke toestemming geoorloofd. Dit geldt vanzelfsprekend ook voor plaatsing op Pinterest !

Bericht Geplaatst: 01 feb 2025, 14:39 

Heb jij al eens aan de ZLSM gedacht als locatie. Bijgaand een foto van hun station Simpelveld, ooit eens een groot grensstation, waar misschien wel wat mogelijk is.

AfbeeldingIMGP5112 Simpelveld 2 juni 2013 by Peter_Schoeber (award = block), on Flickr

Persoonlijk schat ik de kansen om bij de Nederlandse Spoorwegen, in samenspraak met ProRail, om iets te organiseren op een station binnen ons land heel erg laag in.

Kijk ook eens op mijn Flickr fotopagina; http://www.flickr.com/photos/25717227@N03/ voor plaatjes uit de oude doos.

Bericht Geplaatst: 07 feb 2025, 11:18 

thanks, ik ga daar eens kijken

Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ] 

Forumoverzicht » HISTORIE » Historie Trein