Beste leden,
Voor een fotoserie die ik als fotograaf/kunstenaar wil maken ben ik op zoek naar een mooie locatie. Ik hoop dat ik hier wat wijzer kan worden.
De serie gaat over een definitief afscheid, de reis naar het onbekende. En dit wil ik op een perron in beeld gaan brengen. De trein is synoniem voor het onderwerk.
Omdat de treinen vroeger een wat meer algemenere kleur hadden wil ik me focussen om de jaren 20 t/m 50 mss 60 (ik laat mij graag adviseren, omdat ik uit de jaren 80 kom spreken de jaren 90 mij enorm aan. Maar de kleuren van de NS niet

).
Wat zoek ik nu concreet?
1. Een perron. Dit perron moet corresponderen met de tijd waar het verhaal zich in afspeelt. Detail zijn dus erg belangrijk, geen kunstof pijpjes op het dak.
Het moeilijkste is dat ik een perron wil met meerdere sporen maar niet teveel afstand tussen elkaar. Ik zal een tekening toevoegen wat ik precies bedoel. Vanuit de camera zien we een spoor, dan een perron, dan een wagon en dan een overkapping of station.
2. Passend wagon
3. wat was de juiste kleding voor een conducteur?
Ik hoop dat ik hier wijzer ga worden. Ik ben al in Goes en Haaksbergen geweest. Maar daar vond ik niet wat ik zocht (qua locatie). België, Duitsland (west) en Frankrijk (noord). Zijn voor mij de plekken waar ik naar toe zou kunnen (als er hele goede opties wat verder zijn of bijvoorbeeld in de UK dan voel ik me ook wel geroepen als er dichtbij niks beters te vinden is).
Thanks allemaal voor het meedenken!
Nick