Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » FOTO RUBRIEKEN » Fotografie

Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ] 

Auteur Bericht
 Titel: Fotograveren rond Rotterdam
 Bericht Geplaatst: 01 jun 2011, 22:44 

Hallo iedereen.

Ik ben van plan om in de zomervakantie een paar dagen treinen te gaan fotograferen en filmen het liefst goederentreinen. Maar nu wou ik hier vragen waar je rond Rotterdam het beste kan gaan staan om treinen te filmen en fotograferen, ikzelf woon in Capelle aan den IJssel maar vanwege mijn leeftijd (15) beschik ik niet over een auto of scooter dus als iemand een goede fotoplek weet die je kan bereiken met het OV of fiets dan hoor ik het graag.

Groeten,
Rensie

Titel: Re: Fotograveren rond Rotterdam
 Bericht Geplaatst: 02 jun 2011, 08:38 

Een mooie plek voor goederentreinen is de Waalhaven Zuid, aan de Vondelingenweg. Je kan dit bereiken met de Metro, uitstappen halte Pernis. Dan is het nog een paar minuutjes lopen. Daar is het altijd druk met goederentreinen (let op, alleen door de week, in het weekend een stuk rustiger) ;)
Zelf sta ik altijd in de buurt van ECT City Terminal, wat uiteraard een mooie locatie is.
Als je op stations wilt fotograferen zijn er ook opties, maar die zijn wel veel minder druk cq niet ideaal voor beide richtingen, er gaat redelijk wat naar de Betuweroute. Ook een leuke locatie is, wel iets verder weg, Zwijndrecht. Hier kan je op het middenperron leuk fotograferen, en nog best druk ook. Wil je niet op het station, dan loop je een paar honderd meter naar de brug tussen Dordrecht en Zwijndrecht, vanaf het fietspad is aan beide zijden van de brug leuk te fotograferen.
Nog "iets" verder is Dordrecht Zuid. Dan is het een eindje lopen naar de fietsers overweg Zuidendijk, waar je vanaf beide zijden van de overweg leuk kan fotograferen.

Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ] 

Forumoverzicht » FOTO RUBRIEKEN » Fotografie