Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » FOTO RUBRIEKEN » Fotografie

Pagina 1 van 1 [ 11 berichten ] 

Auteur Bericht
 Titel: Ervaringen te Emmerich
 Bericht Geplaatst: 07 nov 2010, 21:19 
Gebruikers-avatar

Ik ben van de week voor het eerst in Emmerich geweest om wat spot foto's te maken.
Wat me opviel is dat het een slecht oonderhouden station is.
Er liepen ook wat dronken mensen rond, en volgens mij werd er ook gedeald.

Ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met spottten te Emmerich?
(Negatief of Positief)

Titel: Re: Ervaringen te Emmerich
 Bericht Geplaatst: 08 nov 2010, 00:20 
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

Als je verder reist in Duitsland, valt het sowieso op dat de stations/perrons een stuk slechter onderhouden zijn dan hier. Ook emplacementen lijken vaak meer op een moestuin door het vaak vele onkruid, ook tussen gebruikte sporen. En inderdaad, bierdrinkende stationsbanken-bewoners zijn helaas een vrij normaal beeld op diverse Duitse stations.

Wat betreft spotten: het is daar goed te merken dat het verkeer op de BR toeneemt, zie ook mijn spots van donderdag 28 oktober in slechts ruim een half uur. Maar het kan ook zijn dat je soms een poos haast niets ziet. Ik had dat poosje geluk, maar ik zou zeggen gewoon een dag voor uittrekken. Voorbij Emmerich diverse fotolocaties. Gewoon de provinciale weg richting Wesel/Goch volgen en zo nu en dan linksaf slaan richting spoorbaan. Per trein zou je naar Praest kunnen gaan, biedt wel motieven. Let wel op, alleen in de ochtend/avond spits stoppen daar treinen...... dus als je daar eenmaal bent....

Hier al vaker geweest of misschien voor het eerst? Deel ook jouw spoorse belevenissen op dit forum! Registreer je en kom ook meedoen!

Bericht Geplaatst: 08 nov 2010, 17:30 
Gebruikers-avatar

@Henk,

Bedankt voor de tip, ik ga binnenkort die kant weer op.
Tevens kijk ik of ik de Plan-V nog kan spotten onder betere weersomstandigheden dan afgelopen vrijdag.

Bericht Geplaatst: 08 nov 2010, 23:19 
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

MoltoAlto schreef:
Vanaf Emmerik loopt de 8 tot Vrasselt redelijk parallel aan spoor. Qua locaties; helemaal niets: na de prefab begint een gebied met afgravingen.

Ga in Vrasselt (is ook redelijk te fotograferen) over het spoor en volg het parallelweggetje naar Praest. Ook halverwege is een stukje geheel open. In Praest zelf is het ook wel te doen, hoewel er natuurlijk betere fotolocaties denkbaar zijn. Wat verderop liggen overigens wel stukken geheel vrij in het land.

Wat betreft het gedeelte Emmerich (v.a. Hüthum) - Elten: de baan is daar behoorlijk in het struikgewas ingegroeid. De genoemde betreffende overweg bij Elten ken ik. Heb daar ooit gestaan in 1993 om de 01 1075 te fotograferen. Gewoon ter plekke (omgeving Emmerich) oriënteren wat er wel en niet mogelijk is. 't Is natuurlijk ook welke eisen je zelf stelt ;)

Hier al vaker geweest of misschien voor het eerst? Deel ook jouw spoorse belevenissen op dit forum! Registreer je en kom ook meedoen!

Bericht Geplaatst: 25 nov 2010, 11:01 
Gebruikers-avatar

pronkie001 schreef:
Ik ben van de week voor het eerst in Emmerich geweest om wat spot foto's te maken.
Wat me opviel is dat het een slecht oonderhouden station is.
Er liepen ook wat dronken mensen rond, en volgens mij werd er ook gedeald.

Ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met spottten te Emmerich?
(Negatief of Positief)

Ik heb dit forum onlangs opgemerkt en ben zeer aktief in Emmerich en omgeving omdat ik er maar 11 km vandaan woon. Sinds ruim twee jaar heb ik mijn oude treinenhobby weer opgepakt (zie verder de rubriek "even voorstellen") en sinds ruim een jaar heb ik Emmerich ontdekt :) en ben ik dus veel in Emmerich te vinden want ik wordt steeds aktiever op treinspotgebied :cool: Ik ben er dit jaar denk ik al wel 20-25 keer geweest.
Mijn ervaringen: ik vond het ook een slecht onderhouden station. Zo lekt het dak overal en groeide er veel onkruid op de perrons e.d.. Dit is echter onlangs verwijderd. Nu in de wintermaanden is het erg stil, maar in de zomermaanden staan er eigenlijk altijd wel fotospotters (vaak Nederlanders, maar ook wel Duitsers).
Tussendoor maak ik dan vaak een praatje en daar heb ik al veel leuke contacten aan overgehouden (ook uitwisseling van tips e.d.).
Als fotospotplek is Emmerich erg geschikt, omdat de zon vrijwel de hele dag vanuit de goede kant (stationszijde) schijnt.
Ze doen er ook niet moeilijk als je voorbij het bordje einde perron loopt. Wel doe ik dan een oranje veiligheidsvestje aan en dan zegt het personeel er dan niets van.
Deze tip heb ik geleerd van het spotten in Oberhausen-West (spotters walhalla iedere 3-4 minuten een goederentrein en veel variatie :D ). Daar mag je bij het Stelwerk Mathilde staan, maar wordt je weggestuurd als je geen oranjeveiligheidsvest aanhebt.

Laatst bijgewerkt door fasca op 25 nov 2010, 12:45, in totaal 1 keer bewerkt.

Bericht Geplaatst: 25 nov 2010, 13:35 
Gebruikers-avatar

fasca schreef:
Wel doe ik dan een oranje veiligheidsvestje aan en dan zegt het personeel er dan niets van.

Iedereen bedankt nog voor de tips, nog heb ik één vraagje over het oranje veiligheidsvestje.
Ik ben de opmerking meer tegengekomen, is dat een eis van DB, of kan je gewoon zo'n vestje
kopen, of zijn daar nog wat eisen voor?

Bericht Geplaatst: 25 nov 2010, 14:03 
Gebruikers-avatar

pronkie001 schreef:
fasca schreef:
Wel doe ik dan een oranje veiligheidsvestje aan en dan zegt het personeel er dan niets van.

Iedereen bedankt nog voor de tips, nog heb ik één vraagje over het oranje veiligheidsvestje.
Ik ben de opmerking meer tegengekomen, is dat een eis van DB, of kan je gewoon zo'n vestje
kopen, of zijn daar nog wat eisen voor?

Ik gebruik de (in veel landen) verplichte veiligheidsvestjes voor in de auto. Gewoon bij Blokker/Action e.d. te koop voor hooguit een paar €.
Omdat je bij het stelwerk in Oberhausen West op de privé toegangsweg er naar toe staat komt er veel DB personeel langs. Er staat bij het begin van de weg er naartoe geen verboden toegang maar DB terrein. Treinenspotters worden dus toegestaan (we zijn ook altijd zeer vriendelijk tegen passerende DB personeel), maar wel net als het DB personeel een oranje veiligheidsvestje aan.
Persoonlijk vindt ik dit eigenlijk overal wel een goede ontwikkeling. Machinisten kunnen zo zien dat ze niet te maken hebben met iemand die voor de trein wil springen.
Ik doe daarom tegenwoordig bijna altijd het veiligheidsvest aan als ik me in de buurt van de spoorlijn bevindt en niet op een perron sta.

Bericht Geplaatst: 25 nov 2010, 15:05 
Gebruikers-avatar

De zon komt van de goede kant en schijnt door de bomen (zonder blad). Omstreeks het middaguur staat de zon nog zo hoog dat hij er nu ook nog grotendeels overheen schijnt. In het voorjaar/zomer is de plek m.i. nog mooier :D Ik zal er nog veel komen omdat het maar 4 km. bij mijn woonplaats is.
Door de lange helling en de bocht loop je elkaar niet in de weg als er soms meerdere spotters zijn. Persoonlijk vindt ik het altijd wel aardig als ik ook nog eens wat andere spotters spreek.

Laatst bijgewerkt door fasca op 25 nov 2010, 15:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Bericht Geplaatst: 25 nov 2010, 15:15 

fasca schreef:
Persoonlijk vindt ik dit eigenlijk overal wel een goede ontwikkeling. Machinisten kunnen zo zien dat ze niet te maken hebben met iemand die voor de trein wil springen. Ik doe daarom tegenwoordig bijna altijd het veiligheidsvest aan als ik me in de buurt van de spoorlijn bevindt en niet op een perron sta.

Zo'n vestje, geel of oranje, zegt me als machinist niet zo veel (lees: ook met geel vestje zijn ze heengegaan...). Het is meer het gedrag van betreffende persoon dat me zegt of het "klopt" of "niet klopt". Iemand met een geel vestje, met vouwfiets en camera, op een niet toegankelijke plek is voor mij een reden om de treindienstleider even in te lichten of er "iets bekend is". Zoniet, dan wordt de KLPD ingelicht.

Wat betreft het dragen van vestjes door personen die niet "in het spoor werken", ongeacht geel of oranje, is mijns inziens geen goede ontwikkeling. Er zijn altijd wel lieden die zich onkwetsbaar wanen in zo'n vestje en gaan daardoor juist onveiliger gedrag vertonen. En als je ze er dan op aanspreekt, is het standaard antwoord "maar ik draag toch een geel vestje". Dus wat mij betreft: heb je geen reden zo'n vestje te dragen, laat het achterwegen. Dat maakt ook dat degene die ze echt moeten dragen zich kunnen onderscheiden in de zin van "ik mag echt hier komen want ik heb de bevoegdheid".
Groetjes,
Emiel

Bericht Geplaatst: 25 nov 2010, 15:18 
Gebruikers-avatar

Oké duidelijk, maar in Oberhausen West wordt je dus weggestuurd als je geen veiligheidsvest draagt.

Bericht Geplaatst: 25 nov 2010, 23:24 

Henk schreef:
Als je verder reist in Duitsland, valt het sowieso op dat de stations/perrons een stuk slechter onderhouden zijn dan hier. Ook emplacementen lijken vaak meer op een moestuin door het vaak vele onkruid, ook tussen gebruikte sporen. En inderdaad, bierdrinkende stationsbanken-bewoners zijn helaas een vrij normaal beeld op diverse Duitse stations.

Wat betreft spotten: het is daar goed te merken dat het verkeer op de BR toeneemt, zie ook mijn spots van donderdag 28 oktober in slechts ruim een half uur. Maar het kan ook zijn dat je soms een poos haast niets ziet. Ik had dat poosje geluk, maar ik zou zeggen gewoon een dag voor uittrekken. Voorbij Emmerich diverse fotolocaties. Gewoon de provinciale weg richting Wesel/Goch volgen en zo nu en dan linksaf slaan richting spoorbaan. Per trein zou je naar Praest kunnen gaan, biedt wel motieven. Let wel op, alleen in de ochtend/avond spits stoppen daar treinen...... dus als je daar eenmaal bent....

Citaat:
er rijdt elk uur een bus emmerich- praest v.v.en ook naar elten.vanaf doetinchem kun jij ook in emmerich komen met de bus lijn 24 nr s'heerenberg en daar overstappen op de taxibus[ taxi vels emmerich] lijn 91 nr emmerich hbf. laatste gelegenheid terug is 19.30 op ma-vr en op zaterdag om 14.30.[met zeer vriendelijke en bekwame en vaste chauffeurs]

Pagina 1 van 1 [ 11 berichten ] 

Forumoverzicht » FOTO RUBRIEKEN » Fotografie