Bladerend door wat oude fotoalbums kwam ik jeugdfoto's tegen waar ik goede herinneringen aan heb. Mijn opa en oma woonde in Wierden. Met enige regelmaat maakte we de treinreis vanaf Zoetermeer via Den Haag naar Twente. Het mooiste was dan altijd station Utrecht. Na het samenvoegen van de delen uit Den Haag en Rotterdam ging het soms met 14 bakken Hondenkop richting Amersfoort waarbij het complete emplacement van Utrecht in beslag werd genomen.
In Wierden was ik vaak te vinden op het station. Daar was een variatie aan materieel te zien wat ik thuis niet had. Hondekoppen, DE2, DE3, internationale treinen naar Duitsland, plan E tussen twee DE locs 2200.
Station Wierden 1977 by
SpoorPat, on Flickr
Station Wierden (1977) een Intercity vanuit Enschede dendert voorbij richting het westen (Amsterdam of Rotterdam). En dat maakte nogal wat herrie gezien het feit dat ik mijn oren dichthield.
Station Enschede 1978 by
SpoorPat, on Flickr
Station Enschede (1978). Na een dagje stappen in Enschede pakken we de stoptrein naar Zwolle om weer terug te gaan naar Wierden. Het was de periode dat een gele DE2 uniek was.