Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » FOTO RUBRIEKEN » Fotogalerie Spoorwegen

Pagina 1 van 10 [ 159 berichten ] Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Auteur Bericht
 Titel: Trainfannl's spoorfoto's
 Bericht Geplaatst: 07 dec 2015, 20:30 

Trainfannl's spoorfoto's op spoorforum. Ik neem hierbij de aftrap met enkele uitprobeersels

Afbeelding2x SLT komt aan in Zwolle by Nathan vos, on FlickrAfbeeldingDDAR die aankomt vanuit Utrecht by Nathan vos, on FlickrAfbeeldingLok 1759 met DDAR onder de kap van Zwolle by Nathan vos, on FlickrAfbeelding2 generaties elektrisch materieel bij elkaar by Nathan vos, on Flickr

Laatst bijgewerkt door trainfannl op 07 dec 2015, 20:43, in totaal 2 keer bewerkt.

Titel: Re: Trainfannl's spoorfoto's
 Bericht Geplaatst: 07 dec 2015, 20:41 

Dit weekend ben ik eens op V'tjes jacht geweest met onder andere 2 gekoppelde ICE's.

AfbeeldingArriva GTW naast een onbekende GTW by Nathan vos, on FlickrAfbeeldingICE te Arnhem by Nathan vos, on FlickrAfbeelding2x ICE te Arnhem by Nathan vos, on FlickrAfbeelding2x plan v op station Arnhem by Nathan vos, on Flickr

Ik kon het ook niet laten om eens een rit te maken met zo'n v'tje aangezien de geruchten het mogelijk de laatste keer is dat ik met dit materieel in normale dienst een rit maak. Ik ben vanuit Arnhem via Ede/Wageningen naar Amersfoort gegaan. Op Amersfoort heb ik deze vier 1700'den gefotografeerd.
Afbeelding4x 1700 op Amersfoort by Nathan vos, on Flickr

Bericht Geplaatst: 19 dec 2015, 22:31 
Gebruikers-avatar

Leuke foto's!

Bericht Geplaatst: 20 dec 2015, 07:53 

Dankje.

Bericht Geplaatst: 21 dec 2015, 21:07 

Op 20 december heb ik een rondrit met de NVBS door Duitsland gemaakt. De eerste foto's zijn gemaakt in Enschede.

AfbeeldingNS ICMm te Enschede by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingNS ICMm in Enschede by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingDB Talent komt vanuit Munster aan in Enschede by Nathan vos, on Flickr

Daarna zijn wij door gereisd naar Münster HBF. Vanuit Munster HBF zijn wij naar Bielefeld HBF gereisd via Warendorf en Gutersloh HBF (RB67 'der Warendorfer'). In Bielefeld zijn wij weer op de Eurobahn gestapt naar Lage (Lippe) en vandaar uit zijn wij over Paderborn HBF en Hamm weer terug naar Munster. In Munster zijn wij nog wat nachtfoto's wezen maken van onder andere de HKX (die van mij ben ik niet zo tevreden over)

AfbeeldingDB 363 178 op station Munster HBF by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingEurobahn FLIRT op het station van Munster. by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingEurobahn Talent op station Munster HBF by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingWestfalenbahn KISS op Bielefeld HBF by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingStadler Kiss op station Bielefeld HBF by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingEurobahn Talent in Bielefeld HBF by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingFlirt 2 in Lage by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingICE 2 met open koppeling in Hamm by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingBR 78 op Munster HBF by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingV36 met de St. Nikolaus Express te Munster by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingIMG_0338 by Nathan vos, on Flickr Afbeelding2x Westfalenbahn Flirt op Munster HBF by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingStader Flirt 3 aan perron in Munster by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingWestfalenbahn FLIRT op Munster HBF by Nathan vos, on Flickr Afbeelding2 generaties Flirt in Munster by Nathan vos, on Flickr

Bericht Geplaatst: 23 dec 2015, 17:52 

Vandaag eens 2 uurtjes op Amersfoort wezen kijken mijn vangst van vandaag. RRF had vandaag een vriendelijke machineist op de bok die mij en wat andere spotters vroeg om de foto's te mailen. Natuurlijk aan dit verzoek voldaan.

AfbeeldingRRF 4401 los te Amersfoort by Nathan vos, on Flickr
AfbeeldingRRF 4401 los te Amersfoort by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingDB 189 081 met pon te Amersfoort by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingStrukton 303005 met pon te Amersfoort by Nathan vos, on Flickr

Bericht Geplaatst: 28 dec 2015, 20:13 

Vandaag ben ik vanwege het zonnige weer eens wezen kijken in Apeldoorn, Almelo en in Mariënberg om de VSM en wat rode GTW's te klikken.

AfbeeldingVSM 52 8139 in Apeldoorn by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingArriva 10257 in Almelo by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingArriva 10263 in Mariënberg by Nathan vos, on Flickr

Bericht Geplaatst: 30 dec 2015, 13:02 

Vandaag ben ik eens in Zwolle geweest om voor de laatste keer RRF te spotten met de Dolime. In het nieuwe jaar gaat hij over naar DB Schenker wat eigenlijk toch wel vertrouwd is en bijna nostalgisch is. Een aantal jaren geleden reed de Dolime ook onder de vlag van DBSRN en zijn voorloper Raillion.

AfbeeldingRRF Dolime onder de kap van Zwolle by Nathan vos, on Flickr

Daarna heb ik nog een DDZ gefotografeerd.

AfbeeldingNS DDZ onder de kap van Zwolle by Nathan vos, on Flickr

Bericht Geplaatst: 13 jan 2016, 09:50 

In het nieuwe jaar gaat hij over naar DB Schenker wat eigenlijk toch wel vertrouwd is en bijna nostalgisch is.

Laatst bijgewerkt door Meesterpeter op 13 jan 2016, 12:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Link in dit bericht naar Thaise goksite met eenarmige bandiet verwijderd

Bericht Geplaatst: 21 jan 2016, 09:57 
Gebruikers-avatar

Hij staat ook zeker op mijn lijstje!

Bericht Geplaatst: 27 jan 2016, 19:56 

Op Maandag 25 januari ben ik eens wezen kijken op Amersfoort om onder andere de nieuwe FLIRT van Abellio (R-Net) op te wachten. Daar naaast heb ik nog wat ander ander activiteiten gefotografeerd.

AfbeeldingStrukton 303007 'Demi' aan het rangeren te Amerfoort by Nathan vos, on Flickr Afbeelding6400 en UFM 120 by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingUFM 120 te Amersfoort by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingLOCON 203 160 te Amersfoort by Nathan vos, on Flickr

Het leukste van die dag was toch wel de bij Weesp defecte geraakte 145 die door de Volkerrail 203-1 'tom' naar Amersfoort werd gesleept.
AfbeeldingVolkerrail 203-1 'Tom' met IC Berlijn by Nathan vos, on Flickr
AfbeeldingVolkerrail rijd richting Emplacement by Nathan vos, on Flickr

De 145 werd uit eindelijk terug gesleept naar de Watergraafsmeer door de 1745.
AfbeeldingIMG_0635 by Nathan vos, on Flickr

Uiteindelijk met twee uur later dan eerst werd vermeld maakte de R-net FLIRT 2011 zijn debuut op het Nederlandse spoor.
AfbeeldingStrukton 303001 'Carin' met FLIRT by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingR-Net FLIRT te Amersfoort. by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingKontshot FLIRT by Nathan vos, on Flickr

Bericht Geplaatst: 01 feb 2016, 10:49 
Gebruikers-avatar

Fraaie foto's!

Bericht Geplaatst: 01 feb 2016, 17:36 

Bedankt

Bericht Geplaatst: 14 feb 2016, 17:00 

Ben weer eens op pad geweest. Dit keer richting Amsterdam CS.

AfbeeldingNMBS 2806 met Benelux by Nathan vos, on Flickr

Voor dat ik op de trein stapte heb ik nog even de sprinter richting Almere gefotografeerd. Die reed niet verder dan Almere in verband met werkzaamheden.
AfbeeldingSLT te Zwolle by Nathan vos, on Flickr

Bericht Geplaatst: 21 feb 2016, 18:10 

Op de druilerige 20 februari 2016 heb ik eens Deventer en Amersfoort bezocht.

AfbeeldingVIRM en DDAR te Deventer by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingLok 1770 met IC Berlijn by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingSLT 2412 met halve Plan V by Nathan vos, on Flickr AfbeeldingLok 6417 en 6461 staan werkloos in Amersfoort by Nathan vos, on Flickr

Bericht Geplaatst: 29 feb 2016, 21:29 

Het dieseltijdperk op een enkele goederentrein na is bijna voorbij. hoewel ik wel benieuwd ben hoelang de 610030 en de 61300 blijft bestaan. 610030 en de 61300 kunnen namelijk wel erg korte treintjes zijn en daarom erg duur lijkt mij (deze treinen worden getrokken door een 6400). Ik ben op schikkeldag 29 februari eens wat DM90'jes wezen fotograveren.

AfbeeldingDM90 naast ICMm by Nathan vos, on Flickr
AfbeeldingDM90 komt aan in Zwolle by Nathan vos, on Flickr

Pagina 1 van 10 [ 159 berichten ] Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Forumoverzicht » FOTO RUBRIEKEN » Fotogalerie Spoorwegen