Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » FOTO RUBRIEKEN » Fotogalerie Spoorwegen

Pagina 1 van 1 [ 7 berichten ] 

Auteur Bericht
 Titel: Treinfoto's van Spoorpat
 Bericht Geplaatst: 15 feb 2009, 14:48 
Gebruikers-avatar

Afbeelding

Een plan V is onderweg als stoptrein vanaf Zutphen en heeft zijn eindbestemming Den Haag CS bijna bereikt.
Nootdorp 29-7-1990

Afbeelding

Een Plan V nadert station Zoetermeer. Inmiddels is hier een hoop verandert. Het station heeft een nieuwe brug over de snelweg, de snelweg is overdag niet meer zo leeg en aan de andere kant van de snelweg is "De Sprinter" verdwenen en rijd nu Randstadrail.
Zoetermeer 28-7-1990

Afbeelding

Zelfde station nu vanuit de richting Den Haag. Een ICM, met werkende doorloopkop raast door het station Zoetermeer. De voorbereidingen voor het nieuwe station zijn in volle gang

Titel: Re: Treinfoto's van Spoorpat
 Bericht Geplaatst: 09 aug 2010, 22:44 
Gebruikers-avatar

Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: De 223 en 823 steken hun koppen bij elkaar in Brugge. Datum weet ik echt niet meer, moet ergens in 2000 of 2001 zijn geweest.
Brugge-223-823.jpeg
Brugge-223-823.jpeg [ 52.58 KiB | 3007 keer bekeken ]

Bericht Geplaatst: 10 aug 2010, 14:34 

spoorpat schreef:
Zelfde station nu vanuit de richting Den Haag. Een ICM, met werkende doorloopkop raast door het station Zoetermeer. De voorbereidingen voor het nieuwe station zijn in volle gang

Nog een verschil met nu: de ICM heeft nog geen baanruimer.

Overigens is er iets wat er nog wel is: de perronbebouwing wat op de foto zichtbaar is, staat er nu nog altijd, alleen heeft het een andere kleurstelling gekregen. En de wachtruimte is weg, omdat daar de nieuwe trap moest komen.
Groetjes,
Emiel

Bericht Geplaatst: 17 okt 2014, 09:54 
Gebruikers-avatar

Bladerend door wat oude fotoalbums kwam ik jeugdfoto's tegen waar ik goede herinneringen aan heb. Mijn opa en oma woonde in Wierden. Met enige regelmaat maakte we de treinreis vanaf Zoetermeer via Den Haag naar Twente. Het mooiste was dan altijd station Utrecht. Na het samenvoegen van de delen uit Den Haag en Rotterdam ging het soms met 14 bakken Hondenkop richting Amersfoort waarbij het complete emplacement van Utrecht in beslag werd genomen.

In Wierden was ik vaak te vinden op het station. Daar was een variatie aan materieel te zien wat ik thuis niet had. Hondekoppen, DE2, DE3, internationale treinen naar Duitsland, plan E tussen twee DE locs 2200.

Afbeelding
Station Wierden 1977 by SpoorPat, on Flickr
Station Wierden (1977) een Intercity vanuit Enschede dendert voorbij richting het westen (Amsterdam of Rotterdam). En dat maakte nogal wat herrie gezien het feit dat ik mijn oren dichthield.

Afbeelding
Station Enschede 1978 by SpoorPat, on Flickr
Station Enschede (1978). Na een dagje stappen in Enschede pakken we de stoptrein naar Zwolle om weer terug te gaan naar Wierden. Het was de periode dat een gele DE2 uniek was.

Bericht Geplaatst: 17 okt 2014, 21:07 
Gebruikers-avatar

Leuk, ook die oude foto's!

Bericht Geplaatst: 17 maart 2015, 11:00 
Gebruikers-avatar

100 jaar station Holland Spoor.
daarbij mocht ik samen met mijn broertje voor de fotograaf poseren op de bok van een Elok uit de 1500 serie.

Afbeelding125 jaar spoor. Postiljon by SpoorPat, on Flickr

Bericht Geplaatst: 18 maart 2022, 12:30 
Gebruikers-avatar

Bijlage:
IMG_4441 (2).jpg
IMG_4441 (2).jpg [ 67.66 KiB | 279 keer bekeken ]

SGN 2758 vertrekt als sprinter 7070 vanaf station Holten richting de ondergaande zon en Deventer

Pagina 1 van 1 [ 7 berichten ] 

Forumoverzicht » FOTO RUBRIEKEN » Fotogalerie Spoorwegen