Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » FOTO RUBRIEKEN » Fotogalerie Spoorwegen

Pagina 2 van 2 [ 29 berichten ] Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Bericht
 Titel: Re: Ryan's spoorplaatjes
 Bericht Geplaatst: 02 jun 2018, 10:59 
Gebruikers-avatar

Dordrecht Zuid

Even een Nederlands plaatje tussendoor.

Inmiddels rijdt de IC Brussel niet meer elk uur over Dordrecht, maar gaat van Rotterdam over de HSL naar Breda.

Op 7 april, één van de laatste dagen dat de IC Brussel nog wel elk uur over Dordrecht kwam, zien we trein 9256 van Amsterdam CS naar Brussel Zuid/Midi door Dordrecht Zuid komen. Voorop loc 2804 en achterop loc 2805.

Afbeelding

Bericht Geplaatst: 04 jun 2018, 11:50 
Gebruikers-avatar

March, UK

GBRf (Great British Railfreight) 66749 als trein 6E88 van Middleton Towers - Goole Glassworks.
Afbeelding

Bericht Geplaatst: 06 jun 2018, 21:46 
Gebruikers-avatar

Severn Valley Railway

Nog 2 plaatjes van het Diesel Gala bij de Severn Valley Railway, vorige maand.

Een flink rokende Class 14 D9551 vertrekt uit Kidderminster. Class 14's worden ook wel Teddy Bears genoemd, hoewel deze je gezondheid niet erg ten goede komt :lol:
Afbeelding

Class 45041 "Royal Tank Regiment" komt het station van Highley binnenrollen.
Afbeelding

Bericht Geplaatst: 19 jun 2018, 18:14 
Gebruikers-avatar

Wherry Lines

Hier nog een dieselplaatje. Dit keer tussen Great Yarmouth en station Lingwood in.
DRS 37419 leid trein 2P21 van Great Yarmouth naar Norwich. Lok 37407 brult gezellig mee aan de achterkant. :cool:
Afbeelding

Bericht Geplaatst: 19 jun 2018, 18:28 

Gave foto’s, hoor! :cool:

Bericht Geplaatst: 04 aug 2018, 20:48 
Gebruikers-avatar

Pontyclun

Bedankt, Rob! :D

Net als de Pacers zal ook Arriva Trains Wales dit jaar voor het laatst actief zijn in Wales. Arriva wil niet meer meedingen in de nieuwe aanbesteding voor het spoorvervoer in Wales.
Abellio is wel in de race om de concessie te winnen.

Hier zien we treinstel 142081 als trein 2G68 van Maestag naar Cheltenham Spa.
Afbeelding

Bericht Geplaatst: 22 aug 2018, 22:48 
Gebruikers-avatar

Perth, UK

Afgelopen weekend een mooie 4-daagse treinreis door het Verenigd Koninkrijk gemaakt. En op dag 3 van mijn reis zien we Abellio Scotrail 158701 vertrekken vanuit Perth als 1L12 naar Edinburgh.
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door MeesterPalmer op 29 sep 2018, 20:47, in totaal 1 keer bewerkt.

Bericht Geplaatst: 12 sep 2018, 17:32 
Gebruikers-avatar

Severn Beach

Severn Beach, ooit een eilandperron aan de Severn Beach Line tussen Bristol Temple Meads en Pilning (met aansluiting op de South Wales Main Line). Helaas is dat sinds juli 1968 niet meer mogelijk en is het slechts Bristol Temple Meads - Severn Beach, waarbij het grootste deel van de lijn weer enkelsporig werd. En tegenwoordig staat er een groot hek halverwege het perron.

Tegenwoordig vertrekken er op Severn Beach 11 treinen per dag, met uitzondering van zaterdag, dan zijn het er 10. Verreweg de meeste treinen keren al op Avonmouth. Overigens ziet Avonmouth nog een paar keer per week een goederentrein.

Op een zwaar bewolkte vrijdagochtend zien we een Class 166 (202) van Great Western Railway aankomen in Severn Beach. Trein 2K18 uit Bristol Temple Meads. Op de achtergrond zien we nog net een paar schoorstenen van de Seabank energie centrale.
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door MeesterPalmer op 29 sep 2018, 20:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Bericht Geplaatst: 16 sep 2018, 00:32 
Gebruikers-avatar

Rotterdam

Gisteren heb ik de eer gehad om mee te mogen met het jaarlijkse uitje van VOS (Vrijwilligers Organisatie Spoorwegmuseum).
De dag begon in Utrecht, alwaar wij werden opgehaald door de motorPost 3031, een Plan W rijtuig, een Bs rijtuig en de 1312.
De rit bracht ons in Rotterdam, waar wij, na een bezoek aan MiniWorld, werden opgehaald met een oude tram van Stichting Romeo. Die bracht ons naar Rotterdam's Trammuseum. Daar kregen wij een rondleiding en na afloop werden via een toeristische route weer naar het Centraal Station gebracht.

Kort na aankomst op CS kwam de bonte stoet weer binnenrollen en ging de reis naar de SSN (Stoom Stichting Nederland), alwaar wij een rondleiding kregen en na afloop nog warm eten.

Nadat we terug onder de draad geduwd waren ging de reis weer naar Utrecht CS waar het uitje eindigde.

Hier alvast een paar plaatjes van de bonte stoet op Rotterdam CS;

Afbeelding
Na aankomst in Rotterdam werd de trein afgerangeerd naar de tuin.

Afbeelding
Helaas niet goed meer voor de zon. Hier kwam de trein weer voorrijden.

Afbeelding
Hier staat de trein gereed om richting de SSN te vertrekken.

Bericht Geplaatst: 01 okt 2018, 20:49 
Gebruikers-avatar

Emmerich, D

De 193 303 en 193 310 van DB Cargo staan op 30 september met de flink vertraagde 48020 op Emmerich te wachten op een rijweg naar de Betuweroute.
Afbeelding

Bericht Geplaatst: 22 okt 2018, 20:37 
Gebruikers-avatar

Kidderminster, Severn Valley Railway

Tijdens het diesel gala in mei was Colas Rail ook aanwezig met één van zijn Class 56's, nummer 56078. Daarachter hangt Class 33 108.
Afbeelding

Bericht Geplaatst: 29 okt 2018, 22:34 
Gebruikers-avatar

Gisteravond weer teruggekomen van een 6-daagse reis door GB per trein. Dat heeft wat leuke plaatjes opgeleverd. Hier alvast 2 plaatjes:

York

Northern Rail 144 021 staat op York z'n vertrektijd af te wachten om als 2H99 naar Leeds te rijden.
Afbeelding

Swinderby

Later in de week kwam ik op Swinderby terecht. Te Swinderby zit er nog de hele dag iemand in een klein seinhuisje om de overweg en armseinen te bedienen. Modern is het niet, maar pittoresk is het zeker!
Afbeelding

Bericht Geplaatst: 01 nov 2018, 18:12 
Gebruikers-avatar

The Pendle Dalesman IV

Normaliter zou ik de auto pakken en een prachtplekje zoeken om zo'n charter op de foto te zetten. Afgelopen zaterdag heb ik ervoor gekozen om toch eens mee te gaan met zo'n rit.
Rond 6.30 werd de uit 11 rijtuigen tellende trein voorgereden door een Class 57. Om 6.51 vertrok de reis naar Leeds met voorop een Class 37.
In Leeds werd er kopgemaakt en bracht de Class 57 ons naar Hellifield waar beide diesellocs afgekoppeld werden en LMS Stanier Class 8F 48151 (weliswaar in British Rail jasje) het overnam en ons via Settle naar Carlisle bracht.

Inmiddels telde de trein 12 rijtuigen en vanaf Hellifield was 't dan ook al flink naar boven klimmen.

Waar het bij Ribblehead viaduct nog bewolkt was...
Afbeelding

Was het in Appleby lekker zonnig.
Afbeelding

Vertrokken uit Hellifield met +3 en met +20 aangekomen bij onze tussenstop in Appleby waar iedereen een frisse neus kon halen, bij de loc kon kijken en in het souvenirwinkeltje kon kijken.
Met +17 vertrokken we weer (de geplande stop van 20 minuten was natuurlijk bij aankomst eigenlijk al om).

Eenmaal aangekomen in Carlisle was er nog wat tijd voor wat plaatjes bij de loc alvorens deze naar een opstelspoor werd gerangeerd en de loc ging driehoeken.
Afbeelding

Eind van de middag volgende de terugreis, maar dan zonder tussenstop in Appleby om de vertraging van de lage snelheid te beperken. In Hellifield ging de stomer eraf en kwamen er aan weerszijden weer diesellocs aan en ging de reis verder naar Leeds en Doncaster (aankomst rond 21.30).

Prachtige route, leuke sfeer (ook met de tafellampjes in de 1e klas) en goed verzorgt. :D

Pagina 2 van 2 [ 29 berichten ] Ga naar pagina Vorige  1, 2

Forumoverzicht » FOTO RUBRIEKEN » Fotogalerie Spoorwegen