Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » RAIL FOTO » Fotogalerie Trein

Pagina 1 van 2 [ 19 berichten ] Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur Bericht
 Titel: Ryan's spoorplaatjes
 Bericht Geplaatst: 03 nov 2017, 02:19 
Gebruikers-avatar

Hallo allen!

Ik vond het tijd worden om zelf ook eens een topic te starten met plaatjes van mijn kant. :D

Zoals jullie wellicht hebben gelezen ben ik groot fan van de Britse spoorwegen, dus die zul je regelmatig voorbij zien komen. :)

Afbeelding
2 CrossCountry Class 220's te Dawlish Warren, Cornwall, 3 juli 2011.

Afbeelding
SR Light Pacific 4-6-0 34067 "Tangmere" op pad met de Kentish Belle Armistice Day Special naar Dover Priory. Deze foto is op 11 november 2012 gemaakt bij het dorpje Walmer, wat dan weer veel weg heeft van mijn eigen achternaam :)

Titel: Re: Ryan's spoorplaatjes
 Bericht Geplaatst: 04 nov 2017, 16:41 
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

We gaan dit met belangstelling volgen Ryan!

Hier al vaker geweest of misschien voor het eerst? Deel ook jouw spoorse belevenissen op dit forum! Registreer je en kom ook meedoen!

Bericht Geplaatst: 07 nov 2017, 01:42 
Gebruikers-avatar

Bedankt, Henk! :D

Afbeelding
HST @ Castle Cary richting Taunton, 13-7-2011.
Inmiddels worden alle treintjes van First Great Western omgeschilderd naar het groen van GWR (Great Western Railway).

Afbeelding
DB Schenker 60011 @ Lickey Incline met lege tankwagens van Westerleigh naar Lindsey Oil Terminal (6E41), 4-7-2011.
De Lickey Incline is steilst aanhoudende spoorweghelling op een mainline in het VK. De helling is 2,65% over een lengte van 3.2km. De helling bevind zich tussen Bromsgrove en Barnt Green, net onder Birmingham.

De klimmende goederentreinen kun je al van een afstand zien aankomen. Alleen vaak duurt het wel even voordat ze bij je zijn, omdat de meeste met een slakkengangetje naar boven kruipen.

Bericht Geplaatst: 15 nov 2017, 00:59 
Gebruikers-avatar

Dit keer 2 plaatjes die wat op elkaar lijken.

In 2011 ben ik samen met een goede vriend op vakantie geweest in Schotland. Onderweg naar Schotland hebben we ons nog een dag (15 oktober) vermaakt bij de East Lancashire Railway, alwaar die dag een Deltic Gathering gehouden werd. Verschillende Deltic's werden daar ingezet om de dienstregeling te draaien.

Ruim op tijd, nog voordat er überhaupt personeel te bekennen was, waren we al aanwezig op station Bury Bolton Street.

Afbeelding
Deltic D9016 "Gordon Highlander". Dit plaatje is om 6:42 gemaakt (voor het idee :lol: ). Verderop, verscholen in een hoekje, zien we Class 47 D1501 (47 402) in British Rail Green staan.

Afbeelding
Gordon Highlander D9016 @ Bury Bolton Street station. Om 9.41 werd 1 van de motoren dan eindelijk opgestart. En de Britten zouden geen Britten zijn als dat niet gepaard gaat met de nodige rook :cool:

Bericht Geplaatst: 02 feb 2018, 19:05 
Gebruikers-avatar

We leven nog! :)

28-1-2018
Afbeelding
Hier zien we loc 1765 in Bad Bentheim. Nadat trein 145 van Amsterdam naar Bad Bentheim gebracht was, was het in Bad Bentheim een uurtje wachten voordat trein 146 binnen zou komen en weer naar Amsterdam gebracht moest worden.

Bericht Geplaatst: 28 feb 2018, 20:22 
Gebruikers-avatar

DB 143 932 komt, met trein S1 31747 van Meißen Triebischtal naar Bad Schandau, door Kurort Rathen.

Afbeelding

Bericht Geplaatst: 11 maart 2018, 18:25 
Gebruikers-avatar

Aan de Eurostar heb ik altijd goeie herinneringen gehad. Als kind zijnde ging ik elk jaar, samen met moeders, met de Eurostar van Brussel naar London. Toendertijd kwamen we nog aan op London Waterloo. Daarvandaan namen we de metro naar station Paddington om daar vervolgens weer in een HST naar Chippenham te stappen. In Chippenham kwam mijn vader ons per auto van het station halen en verbleven we daar vaak 1 of 2 weken om daarna dezelfde reis weer terug te maken.

Nog altijd blijf ik het 1 van de leukste en prettigste manieren vinden om naar het Verenigd Koninkrijk te reizen. Ondanks dat het vaak duurder is dan vliegen. :)

Hier zien we een onbekende Eurostar onderweg naar London. De foto is gemaakt op 26 september 2015, net voordat deze trein Calais passeerde.

Afbeelding

Bericht Geplaatst: 23 maart 2018, 00:36 
Gebruikers-avatar

Freshford, GB

Op een zonnige dag, eind september, komt hier Class 158 951 van (toen nog) First Great Western door het kleine stationnetje van Freshford.

Afbeelding

Bericht Geplaatst: 30 maart 2018, 01:13 
Gebruikers-avatar

London Victoria

28 maart heb ik een dagtripje London gedaan. Bij aankomst op London Victoria stond daar de Belmond British Pullman klaar voor een dagtrip naar Bath Spa. Een trein vol prachtig gerestaureerde rijtuigen, boordevol charme en luxe.
Mocht ik ooit zover zijn dat ik niet meer weet wat ik met m'n geld moet, dan ga ik daar zeker eens mee mee. Dan is een chique outfit nog wel iets wat ingekocht moet worden. :lol:

Ik had het idee om deze trein op te wachten op Wandsworth Road, maar helaas gooide de regen roet in het eten en heb ik toch maar gekozen voor een droge locatie.

Afbeelding
DB Cargo's class 67 024 in de kleuren van de Belmond British Pullman. De machinist van deze trein was waarschijnlijk de enige op deze trein die in z'n "normale" kleding aanwezig was. :)

Afbeelding
Het Pullman schild op een van de Mk1 rijtuigen. De minst oude rijtuigen van deze trein (gebouwd tussen 1951 en 1963). Wel had dit rijtuig een nieuw laklaagje kunnen gebruiken.

Afbeelding
Iona is de naam van dit rijtuig, gebouwd in 1928 door Metropolitan Cammell Carriage and Wagon Co. Ltd.

En iets minder luxe was deze Class 465 930 van Southeastern die als 2M34 naar Orpington vertrok:
Afbeelding

Bericht Geplaatst: 06 apr 2018, 18:57 
Gebruikers-avatar

Heywood Road Junction - Westbury

Gisteravond ben ik nog eens in m'n archief wezen spitten en daar kwam ik deze 2 plaatjes uit 2009 tegen.

Een Network Rail meettrein met een class 31 achterop passeert hier Heywood Road Junction bij Westbury.

Afbeelding
Afbeelding

De trein komt uit de richting van Bath en nadert het station van Westbury. De aftakking naar links gaat richting Newbury.

Sinds september 2017 heeft Network Rail geen class 31's meer die op de hoofdbaan mogen rijden.

Bericht Geplaatst: 20 apr 2018, 11:28 
Gebruikers-avatar

Freshford

Van 9 t/m 15 april eindelijk weer eens op vakantie in GB geweest.
Hier alvast 2 plaatjes vanaf het zonnige Freshford (Somerset), waar er die dag veel omgeleid treinverkeer was.

Afbeelding
Great Western Railway's class 158 957 arriveert met 8 minuten vertraging op station freshford en is onderweg als 2C18 van Gloucester naar Frome. Eigenlijk is het 1,5 treinstel wat we hier zien. Oorspronkelijk is dit een 2-wagenstel, maar dan met een extra kopbak.

Afbeelding
DB Cargo UK's class 66037 met een korte goederentrein van Alexandra Dock Jn. T.C. naar Eastleigh East Yard.

Bericht Geplaatst: 10 mei 2018, 21:11 
Gebruikers-avatar

Dawlish

De Pacers staan niet echt bekend als geliefde treinen. Omdat ze vrij gevoelig zijn voor stuiteren worden ze ook wel Nodding Donkeys genoemd.
2018 schijnt het laatste jaar van Pacer's in actieve dienst te zijn. Maar Britten kennende moet je nergens gek van opkijken als ze nog een paar jaar langer meegaan.

Hier zijn we Great Western Railway's 143 612 en 143 619 als trein 2T13 van Exmouth naar Paignton.
Afbeelding

Bericht Geplaatst: 24 mei 2018, 02:08 
Gebruikers-avatar

Bewdley

Afgelopen week een bezoek gebracht aan o.a. het diesel gala van de Severn Valley Railway. Daar zul je later nog wat plaatjes van terugvinden in dit topic.

Hier zien we de 47712 "Lady Diana Spencer" in Scotrail kleuren, op dag 1 (van 4) van het festijn, net na vertrek uit Bewdley onderweg naar Bridgnorth.

Afbeelding

Bericht Geplaatst: 26 mei 2018, 10:28 
Gebruikers-avatar

Barry

Ook Arriva Trains Wales rijdt nog met Pacers rond.
Hier zien we de stellen 142 010 en 142 073 als trein 2Y24 van Rhymney naar Barry Island rijden. Het oude semafoor sein is zo te zien al een poosje buiten gebruik. Het spoortje wordt nog wel gebruikt door enkele goederentreinen.
Afbeelding

Bericht Geplaatst: 27 mei 2018, 11:20 
Gebruikers-avatar

Hatton

Freightliner's 70014 met een containertrein van Leeds naar Southampton.
Afbeelding

En ik was toen glad vergeten dat er daar nog trek-duwtreinen reden. Dus dit was een leuke verrassing.
Chiltern Trains 1H33 van Birmingham Moor Street naar London Marylebone. Achterop deed loc 68009 van DRS het werk.
Afbeelding

Bericht Geplaatst: 31 mei 2018, 23:05 
Gebruikers-avatar

Lingwood

Een plaatje van trein 2P17 Great Yarmouth - Norwich tijdens z'n stationnement in Lingwood.
In het betreffende stationsgebouwtje zit ook een B&B, daar heb ik in april al eens met veel plezier overnacht! :D

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door MeesterPalmer op 02 jun 2018, 11:10, in totaal 2 keer bewerkt.

Pagina 1 van 2 [ 19 berichten ] Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » RAIL FOTO » Fotogalerie Trein