Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » FOTO RUBRIEKEN » Foto van het Jaar

Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ] 

Auteur Bericht
 Titel: 2021 - juni (uitslag)
 Bericht Geplaatst: 11 jul 2021, 12:54 
Moderator

Spoorforum.nl - Verkiezing Foto van het Jaar 2021 - juni

Afbeelding

De winnaar van de maand juni is bekend.
De ingezonden foto van Marcel Timmer kreeg de meeste stemmen.
Marcel van harte gefeliciteerd met dit resultaat!

Afbeelding
p 6-6-2021 reedt de Selfkantbahn met dampfloc-20 "Haspe" haar seizoensopenings-rit vanuit Schierwaldenrath naar Gillrath.
De smalspoorstoomloc komt met de historische rijtuigen aan in het eindstation Gillrath. In de achtergrond is de schoorsteen te zien van de voormalige dakpannenfabriek "van Leeuwen".

Marcel Timmer

Foto 1 - Marcel Timmer
Op 6-6-2021 reedt de Selfkantbahn met dampfloc-20 "Haspe" haar seizoensopenings-rit vanuit Schierwaldenrath naar Gillrath.
De smalspoorstoomloc komt met de historische rijtuigen aan in het eindstation Gillrath. In de achtergrond is de schoorsteen te zien van de voormalige dakpannenfabriek "van Leeuwen".

Afbeelding

Foto 2 - Gerard van Vliet
De foto is genomen tijdens de perspresentatie van de VSOE op station Haarlem op 23 juni j.l.
Afbeelding

Foto 3 - Rob van der Woude
Stortregen en werk aan het spoor en de LTE 186 945 met een Chengdu-shuttle nabij Groenekan op weg naar Tilburg. 26-05-2021.
Afbeelding

Foto 4 - Jo Roesen
We zien 35006 Peninsular & Oriental Steam navigation, een grote pacific op de Gloucestershire Warwickshire Steam Railway, die afkomend van het viaduct van Stanway, een spoorwegwerker passeert.
Opgenomen op 19 Juni 2021.

Afbeelding

Titel: Re: 2021 - juni (uitslag)
 Bericht Geplaatst: 22 jul 2021, 15:25 

Ik heb lang geaarzeld een reactie op de uitslag van de maand te geven. De keuze van de goegemeente is duidelijk.
Ik merk op dat
foto 1 en 4 in hun presentatie onderbelicht zijn. Iets meer met de functie schaduw/hooglicht van je tekenprogramma zouden deze foto's qua kleur en detail beter tot hun recht zijn gekomen.
Foto 2 heeft mijn voorkeur; ware het niet dat ik de traptrede in de foto overheersend vind. Jammer.
Ik ben er nog niet uit om mijn deelname aan de fvdm voort te zetten. Er is voor mij geen uitdaging met zo'n geringe en kritische deelname.

Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ] 

Forumoverzicht » FOTO RUBRIEKEN » Foto van het Jaar