Wie weet een geschikte plek?Het TEE-treinstel komt naar het NTM !
Voor 1 september zal het vijfdelige TEE-treinstel naar Nieuw-Vennep worden overgebracht, maar omdat de tijd dat wij daar nog gevestigd zullen zijn beperkt is, is dat niet de meest ideale plek.
Tot op heden hebben wij diverse voor de hand liggende (spoor)locaties onderzocht zoals Blerick, Roosendaal, Sneek. Ook niet-spoorse partijen zijn reeds benaderd zoals de Werkspoor Kathedraal, Defensie (MOB-complexen), vliegveldbeheerders (hangaars) en bedrijven als TATA-steel en enige logistieke partijen. Helaas zonder een echt bruikbare reactie tot nu toe.
Daarom willen wij nu jullie hulp inroepen!
Wie draagt ons een bruikbare oplossing aan? Uiteraard laten wij de gouden tip niet onbeloond. Die beloning is nog een verrassing maar zal zeer zeker niet teleurstellen en zal alles te maken hebben met de Trans Europ Express.
Wat wij zoeken, ergens in het land, is een opslaglocatie voor ten minste 4 van 5 TEE wagenbakken. Dit hoeft zeker geen railgebonden locatie te zijn, want de wagons zullen over de weg vervoerd gaan worden. Wat van groot belang is, is dat het vooral een stofdroge en veilige opslaglocatie is.
De duur van opslag zal een periode van ongeveer 2 jaar betreffen, tijd die nodig is om een restauratieplan te schrijven en subsidies voor de restauratie van het treinstel aan te vragen. Het zou geweldig zijn als die opslag op basis van sponsoring door het bedrijf of de gebouweigenaar kan worden gerealiseerd.
Het is goed om te weten dat elke wagenbak ongeveer 25 meter lang, 3 meter breed en 4,30 meter hoog (incl. railraam) is. Daarnaast zijn de wagenbakken incl. draaistellen elk ongeveer 40 ton zwaar, wat een neerwaartse druk van 20 ton per draaistel oplevert, te verdelen over twee railframes van elk 5 meter lengte wat een vloerdruk van 2 ton per m2 oplevert.
Bruikbare suggesties zien wij graag tegemoet op het emailadres
hans.altena@sntm.nl