Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » INFO & DOCUMENTATIE » Vraag het aan de Machinist




 Pagina 1 van 1 [ 4 berichten ] 



Auteur Bericht
 Titel: Toelating materieel
 Bericht Geplaatst: 12 nov 2021, 22:47 
Offline
Moderator
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 okt 2008, 18:48
Berichten: 4636
Woonplaats: in de Randstad
Vraag van Rianne:

Hallo.

Een vraag over toelatingen van locs.

Veronderstel dat ik/jij een spooronderneming opricht om goederen/personen door Europa te rijden.
Ik/jij kan 2de hands locs overnemen.
(bijvoorbeeld een class66 of een br189)
Die hebben toelatingen voor geheel Europa.

Als ik/jij die koopt voor mijn/jouw onderneming, blijven de toelatingen dan geldig of moeten de locs dan opnieuw een toelating krijgen?

Alvast bedankt.
Liefs van Rianne.

_________________
Al 2605 treinen met SLT gereden
Al 488 treinen met SNG gereden (stand 03-12-2021)
Let op: Voordat u materiaal van mij elders publiceert: op alle foto's en teksten rust auteursrecht.


Omhoog 
 Titel: Re: Toelating materieel
 Bericht Geplaatst: 12 nov 2021, 22:53 
Offline
Moderator
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 okt 2008, 18:48
Berichten: 4636
Woonplaats: in de Randstad
Antwoord:

Bij de toelating van materieel gaat het (zover ik weet) om een typetoelating, dus die hoort bij het materieeltype en niet bij een eigenaar of vervoerder.
In de typetoelating staat nauwgezet omschreven waaraan het materieel in een bepaald gebied, land of baanvak moet voldoen.

Maar misschien kunnen andere SF lezers hier nog wat aan toevoegen.....

Peter

_________________
Al 2605 treinen met SLT gereden
Al 488 treinen met SNG gereden (stand 03-12-2021)
Let op: Voordat u materiaal van mij elders publiceert: op alle foto's en teksten rust auteursrecht.


Omhoog 
 Titel: Re: Toelating materieel
 Bericht Geplaatst: 13 nov 2021, 13:15 
Offline
Moderator
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 okt 2008, 18:48
Berichten: 4636
Woonplaats: in de Randstad
Vraag:

Hallo,

Maar hoe kan dat dan dat van de NS/RAILION serie 6400/6500 bepaalde locs in Duitsland (Duitse herders) en bepaalde locs in België (Vlaamse reuzen) toegelaten zijn?
Dan zou toch de hele serie in Duitsland en België toegelaten moeten zijn?
Bovenstaande geldt bijvoorbeeld ook voor de Belgische reeks reeks 7700/7800 en de Duitse BR 185 en BR 189.

En is er ook verschil in toelating voor goederen- of personenvervoer?
Dus dat een loc (bijvoorbeeld een loc uit de 6400/6500 serie) met goederenwagens WEL en met personenrijtuigen (reizigersvervoer) NIET in Duitsland en/of België mag rijden?

Alvast bedankt.

Liefs van Rianne.

_________________
Al 2605 treinen met SLT gereden
Al 488 treinen met SNG gereden (stand 03-12-2021)
Let op: Voordat u materiaal van mij elders publiceert: op alle foto's en teksten rust auteursrecht.


Omhoog 
 Titel: Re: Toelating materieel
 Bericht Geplaatst: 13 nov 2021, 13:22 
Offline
Moderator
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 okt 2008, 18:48
Berichten: 4636
Woonplaats: in de Randstad
Antwoord:

Dat komt doordat de specifieke locs dan niet voldoen aan de aanvullende eisen voor dat specifieke land, bv omdat de loc niet het juiste beveiligingssysteem heeft (bv ATB / ERTMS) of niet geschikt is voor het bovenleiding systeem (bv 1800 v DC of 25 Kv)
Immers niet elke loc van een serie is hetzelfde.

_________________
Al 2605 treinen met SLT gereden
Al 488 treinen met SNG gereden (stand 03-12-2021)
Let op: Voordat u materiaal van mij elders publiceert: op alle foto's en teksten rust auteursrecht.


Omhoog 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
 Pagina 1 van 1 [ 4 berichten ] 




Forumoverzicht » INFO & DOCUMENTATIE » Vraag het aan de Machinist


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
Je mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
Je mag je berichten niet wijzigen in dit forum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit forum
Je mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  
cron