Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » RAIL ACTUEEL » Actueel Trein Nederland




 Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ] 



Auteur Bericht
 Titel: Enquête treinbestuurders
 Bericht Geplaatst: 23 okt 2017, 18:48 
Offline

Geregistreerd: 23 okt 2017, 17:52
Berichten: 3
Dag treinbestuurders !
Ik ben een student industrieel ingenieur elektronica en ik doe mijn thesis onderzoek in verband met de noodoproepen in de treinen.
Zouden jullie mij willen helpen door deze korte enquête in te vullen?
https://www.enquetesmaken.com/s/ThijsDhaenens
Heel erg bedankt! Thijs Dhaenens


Omhoog 
 Titel: Re: Enquête treinbestuurders
 Bericht Geplaatst: 24 okt 2017, 13:45 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 jan 2016, 09:33
Berichten: 114
Hallo Thijs en welkom op het spoorforum.
Uiteraard wil ik best meewerken aan jouw enquete en ik heb hem ook even doorgelezen. Maar zou je misschien eerst wat meer kunnen vertellen over wat je wilt bereiken met deze enquete, of wat het doel is van jouw onderzoek. Daar zijn de meeste machinisten hier vast wel nieuwsgierig naar.

Verder wil ik wel een klein kritisch (maar goed bedoeld) commentaar geven op de inhoud van de enquete. Je spreekt over MMI's, 'wayside', perimiters, etc. Ben je je ervan bewust dat het overgrote deel machinisten geen ETCS bevoegdheid heeft en dus mogelijk niet goed begrijpt wat je bedoeld? Ook krijg ik de indruk dat je niet goed inschat hoeveel alarm oproepen er plaatsvinden (keuzes 0, <3, 3-5, >5) Deze cijfers kun je gerust vertienvoudigen en dan antwoordt nog steeds het grootste deel met >50.


Omhoog 
 Titel: Re: Enquête treinbestuurders
 Bericht Geplaatst: 25 okt 2017, 10:57 
Offline

Geregistreerd: 23 okt 2017, 17:52
Berichten: 3
Dag Jaco!

De bedoeling van de enquête is om meer inzicht te krijgen hoe de werken momenteel is en hoe deze ervaart wordt. De thesis gaat over het onderzoeken van de mogelijkheden om meer data mee te zenden en zo sommige zaken automatisch te doen. Het doel is dus om te onderzoeken of er een communicatie "laag" bovenop GSM-r zou kunnen komen om meer data te versturen, en hoe dit technisch mogelijk zou zijn. Het hoofddoel blijft efficiënt en duidelijke communicatie.
Bij de vraag hoeveel noodsituaties de treinbestuurders al hebben meegemaakt is het bij de meeste < 3.
Dit was inderdaad een inschatting die ik moest maken omdat ik niet wist hoeveel noodsituaties er gemiddeld voorkomen.
Ik wil dit gerust aanpassen maar momenteel ligt de grootste groep dus op < 3.

Bedankt voor uw reactie,

Thijs Dhaenens


Omhoog 
 Titel: Re: Enquête treinbestuurders
 Bericht Geplaatst: 25 okt 2017, 19:31 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 jan 2016, 09:33
Berichten: 114
Ah ik heb het verkeerd begrepen, dacht dat het om noodoproepen ging. Ik zal hem ook invullen, succes met je onderzoek. Oja en we horen hier natuurlijk ook graag over de uitkomst!


Omhoog 
 Titel: Re: Enquête treinbestuurders
 Bericht Geplaatst: 28 okt 2017, 09:35 
Offline
Moderator
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 okt 2008, 18:48
Berichten: 3732
Woonplaats: in de Randstad
Enquete is reeds geëindigd na enkele dagen, zo is de melding uit Leuven.

_________________
>Al 1921 treinen met SLT gereden (stand 09-12-2017)
Let op: Voordat u materiaal van mij publiceert: op alle foto's en teksten rust auteursrecht


Omhoog 
 Titel: Re: Enquête treinbestuurders
 Bericht Geplaatst: 29 okt 2017, 23:56 
Offline

Geregistreerd: 23 okt 2017, 17:52
Berichten: 3
Inderdaad. Ik heb enorm veel reacties gekregen en ik wil iedereen daar heel erg voor bedanken !


Omhoog 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
 Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ] 




Forumoverzicht » RAIL ACTUEEL » Actueel Trein Nederland


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
Je mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
Je mag je berichten niet wijzigen in dit forum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit forum
Je mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar: