Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » RAIL ACTUEEL » Actueel Trein Nederland




 Pagina 3 van 3 [ 43 berichten ] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3



Auteur Bericht
 Titel: Re: Elektrificatie spoor Zwolle - Wierden
 Bericht Geplaatst: 06 okt 2016, 19:29 
Offline
Donateur 2017

Geregistreerd: 31 mei 2015, 19:38
Berichten: 475
Na wissel 23 zit een scheider dus ik neem aan dat de sectie naar Nijverdal geheel spanningsloos is(tussen wissels 1a en 1b zit natuurlijk ook een scheider om zo beide secties nl een naar Nijverdal en twee,dubbel spoor natuurlijk,naar Deventer spanningsloos te kunnen maken)
Dus ik denk eigenlijk niet dat daar al spanning op staat maar zeker weten doe ik het niet en ik heb geen Pfisterer stokkie bijdehand om het ff te checken :) .


Laatst bijgewerkt door Razin op 19 jan 2017, 20:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog 
 Titel: Re: Elektrificatie spoor Zwolle - Wierden
 Bericht Geplaatst: 19 jan 2017, 20:56 
Offline
Donateur 2017

Geregistreerd: 31 mei 2015, 19:38
Berichten: 475
Weet iemand toevallig of de bovenleiding is opgeleverd?


Omhoog 
 Titel: Re: Elektrificatie spoor Zwolle - Wierden
 Bericht Geplaatst: 16 okt 2017, 20:08 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 01 nov 2008, 19:34
Berichten: 440
Na lange tijd maar weer eens een topic kick.

Het moge duidelijk zijn dat door de elektrificatie van het gedeelte Zwolle - Wierden het dm '90 materieel overbodig wordt.
Immers het volledige traject Zwolle - Enschede is inmiddels elektrisch te berijden.
De nieuwe vervoerder (Syntus/Keolis) gaat vanaf december met nieuwe elektrische Flirt treinen rijden.
Daarom in dit topic nog wat foto's van het dm'90 materieel dat inmiddels met haar laatste maanden van dienst bezig is.
Alle foto's gemaakt op vrijdag 13 oktober 2017.


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Herfstkleuren in de bossen. Ook voor dm'90 is het inmiddels herfst.
We zien de stellen 3449 en 3439 tussen Raalte en Heino als deze onderweg zijn als Sprinter 7944 van Enschede naar Zwolle.

DSC_2348 - kopie.JPG
DSC_2348 - kopie.JPG [ 326.06 KiB | 387 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: De 3445 en 3443 hebben net Raalte verlaten als deze onderweg zijn als Sprinter 7939 van Zwolle naar Enschede.
DSC_2351 - kopie.JPG
DSC_2351 - kopie.JPG [ 176.35 KiB | 387 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Tussen Nijverdal en Raalte, t.h.v. Mariënheem, zien we de stellen 3428 en 3426 als deze onderweg zijn als Sprinter 7946 van Enschede naar Zwolle.
DSC_2354 - kopie.JPG
DSC_2354 - kopie.JPG [ 240.42 KiB | 387 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: T.h.v Mariënheem zien we de 3439 en 3449 als deze onderweg zijn als Sprinter 7941 van Zwolle naar Enschede.
DSC_2358 - kopie.JPG
DSC_2358 - kopie.JPG [ 155.93 KiB | 387 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: De 3426, 3428 en 3440 naderen Wierden als deze onderweg zijn als Sprinter 7943 van Zwolle naar Enschede.
DSC_2367 - kopie.JPG
DSC_2367 - kopie.JPG [ 122.81 KiB | 387 keer bekeken ]

_________________
Vriendelijke groeten,
Robert
Omhoog 
 Titel: Re: Elektrificatie spoor Zwolle - Wierden
 Bericht Geplaatst: 16 okt 2017, 20:13 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 01 nov 2008, 19:34
Berichten: 440
Razin schreef:
Weet iemand toevallig of de bovenleiding is opgeleverd?


Wanneer de bovenleiding opgeleverd is en wanneer de spanning er op is komen te staan weet ik niet.
Er hebben inmiddels al wel proefritten plaats gevonden in de nachtelijke uren met twee gekoppelde Flirt stellen.
Daarnaast hebben er proefritten plaats gevonden met twee gekoppelde Lint stellen van Syntus om de reisinfo te testen. (automatische omroep e.d.)

_________________
Vriendelijke groeten,
Robert


Omhoog 
 Titel: Re: Elektrificatie spoor Zwolle - Wierden
 Bericht Geplaatst: 20 nov 2017, 23:45 
Offline
Donateur 2017

Geregistreerd: 31 mei 2015, 19:38
Berichten: 475
Ik neem voor het gemak aan dat de spanning er op staat zolang er geen treinen rijden is er geen afgenomen vermogen nietwaar?


Omhoog 
 Titel: Re: Elektrificatie spoor Zwolle - Wierden
 Bericht Geplaatst: 04 dec 2017, 14:48 
Offline

Geregistreerd: 26 feb 2013, 23:12
Berichten: 2
Volgens mij gaat Keolis 10 december van start. Dit afgelopen weekend 'schijnen' de werkzaamheden voor wat de bovenleiding betreft te zijn afgerond. Ben benieuwd hoe het een en ander gaat verlopen. Mijn eerste rit vanaf Heino zal 12 december zijn...


Omhoog 
 Titel: Re: Elektrificatie spoor Zwolle - Wierden
 Bericht Geplaatst: 04 dec 2017, 21:58 
Offline

Geregistreerd: 06 okt 2016, 19:23
Berichten: 64
Als ik het goed heb begrepen is men niet met de bovenleiding bezig geweest, maar juist met de verhoging van de baanvaksnelheid.


Omhoog 
 Titel: Re: Elektrificatie spoor Zwolle - Wierden
 Bericht Geplaatst: 04 dec 2017, 23:10 
Offline
Donateur 2017

Geregistreerd: 31 mei 2015, 19:38
Berichten: 475
Jan-Mark schreef:
Als ik het goed heb begrepen is men niet met de bovenleiding bezig geweest, maar juist met de verhoging van de baanvaksnelheid.


Gaat dan de baanvaksnelheid over het gehele traject naar 140 naar je weet?


Omhoog 
 Titel: Re: Elektrificatie spoor Zwolle - Wierden
 Bericht Geplaatst: 05 dec 2017, 07:51 
Offline

Geregistreerd: 06 okt 2016, 19:23
Berichten: 64
Alleen op Zl - Hno en Nvd - Wdn als ik het goed heb begrepen.


Omhoog 
 Titel: Re: Elektrificatie spoor Zwolle - Wierden
 Bericht Geplaatst: 05 dec 2017, 14:29 
Offline

Geregistreerd: 03 nov 2008, 22:34
Berichten: 144
In 4 bogen is de verkanting aangepast en de aankondiging van diverse overwegen zijn aangepast om een snelheidsverhoging mogelijk te maken. Daar waar de verkanting is aangepast, is de bovenleiding gereguleerd.


Omhoog 
 Titel: Re: Elektrificatie spoor Zwolle - Wierden
 Bericht Geplaatst: 09 dec 2017, 13:04 
Offline
Donateur 2017

Geregistreerd: 31 mei 2015, 19:38
Berichten: 475
Misschien is DM 90 niet overbodig na de laatste blunder van ProRail.In tegenstelling tot het Kamperlijntje was deze lijn al veel eerder klaar en de treinstellen komen gewoon uit een catalogus dat deze treinstellen afgeknepen moeten worden is totaal onbegrijpelijk vooral omdat het pas een paar dagen voor de nieuwe dienstregeling komt.
Lijkt trouwens wel modern te zijn om achter dit soort problemen te komen vlak voor de nieuwe dienstregeling vlak na aanbesteding.
Oplossing is simpel maar zal niet gebeuren denk ik.Je zou het traject in twee kunnen hakken en Keolis een gedeelte met diesel materieel laten rijden.Weet iemand trouwens wat men bedoelde met dat de onderstations niet berekend waren op de flirts?
Zijn de trafo´s te licht?


Omhoog 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
 Pagina 3 van 3 [ 43 berichten ] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Forumoverzicht » RAIL ACTUEEL » Actueel Trein Nederland


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
Je mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
Je mag je berichten niet wijzigen in dit forum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit forum
Je mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar: