Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » RAIL INFO » Info Infra & Beveiliging




 Pagina 6 van 6 [ 85 berichten ] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6



Auteur Bericht
 Titel: Re: Seinen en Treinbeveiliging
 Bericht Geplaatst: 30 nov 2016, 11:39 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 maart 2014, 20:26
Berichten: 667
Meer stations met een "afteller"

Komende maanden (vanaf december 2016) krijgen veel meer stations aftellens bij het vertreklicht, welke aftellen naar het moment waarop het sein uit de stand stop behoord te komen. Een van de eerste stations zal Vught zijn.
,,Verder komen ze in Brabant en op de route tussen Eindhoven en Amsterdam,'' licht ProRail toe. ,,Omdat we op die route zes intercity's per uur willen laten rijden, zijn we blij met elke seconde tijdswinst die er kan worden geboekt.''

Gemiddeld rijden treinen op stations met een 'afteller' enkele seconden eerder weg, blijkt uit een proef op de stations Hilversum en Hilversum Sportpark. Dit komt doordat de conducteurs eerder kunnen starten met de vertrekprocedure. De afteller levert ook tijdswinst op als er vlakbij het station een overweg is. Bovendien hoeven de slagbomen daar dan minder lang dicht.

Uiterlijk in 2019 moeten op 76 stations aftellers staan. Daarvoor heeft het ministerie 16 miljoen euro uitgetrokken.

_________________
nieuwsspoor is het team-account van Spoorforum waarmee nieuws uit diverse media wordt vermeld

Uiteraard mag je hier op inhaken. Leden mogen op eigen naam uiteraard ook andere nieuwsberichten plaatsen.


Omhoog 
 Titel: Re: Seinen en Treinbeveiliging
 Bericht Geplaatst: 06 aug 2017, 20:43 
Offline
Donateur 2017

Geregistreerd: 31 mei 2015, 19:38
Berichten: 416
Vandaag naar mijn geboortedorp getogen met zoonlief om lekker naar de hei te gaan(de Hoorneboeg).
De spoorlijn waar ik doel is de lijn tussen Hilversum en Utrecht.
De laatste keer dat ik daar was met de trein vielen mij de nieuwe(met wit kruis)seinen op.
Vraag:Weet iemand waarom de oude het veld moeten ruimen?De oude hebben dezelfde maten als de nieuwe(op de mast na die een stuk dikker is geworden,geen idee waarom).Vandaag waren ze reeds in gebruik doch reden er geen treinen.
Vanaf de A27 was het enigzins ook te zien(Die weg wordt uitgebreid naar 3 rijstroken trouwens tussen Overvecht en knooppunt Eemnes).


Omhoog 
 Titel: Re: Seinen en Treinbeveiliging
 Bericht Geplaatst: 07 aug 2017, 11:22 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 jan 2016, 09:33
Berichten: 93
Er worden op veel plaatsen nieuwe seinen geplaatst, bijvoorbeeld ook tussen Baarn en Amersfoort. Het gaat vaak niet alleen om het vervangen van het sein, maar ook de standplaats wordt aangepast. Dit zal vast iets te maken hebben met het verbeteren van remwegafstanden..


Omhoog 
 Titel: Re: Seinen en Treinbeveiliging
 Bericht Geplaatst: 07 aug 2017, 21:32 
Offline
Donateur 2017

Geregistreerd: 31 mei 2015, 19:38
Berichten: 416
Voor Utrecht-Hilversum gaat dat niet op aangezien de seinen nagenoeg op dezelfde plek worden gezet(bijvoorbeeld bij de overweg te Hollandsche Rading alle vier de seinen zijn vervangen en staan op de oude plek).
Ik weet wel dat sein 644 te Baarn(volgens Sporenplan)nog een sein was van de eerste generatie seinen stelsel 1954(met voor elke lamp een apart armatuur in plaats van alle lampen in een armatuur en met de tekst"Spoorweg Sin Industrie",later werd dat Alkmaar en nu is het Vialis maar het armatuur in nog steeds hetzelfde!)dus dat die vervangen wordt lijkt me logisch maar weet je misschien wordt het traject dan voorzien van een dubbelspoor enkelspoor beveiliging?
Dank je voor je feedback overigens!!!


Omhoog 
 Titel: Re: Seinen en Treinbeveiliging
 Bericht Geplaatst: 08 aug 2017, 13:58 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 jan 2016, 09:33
Berichten: 93
Het zal dan inderdaad puur om het vervangen van oude seinen gaan, zoals op meerdere plaatsen. Misschien hebben ze ergens pallet-korting gekregen :D
Baarn-Amersfoort gaat ook alleen om vervangen en evt. verplaatsen van seinen. Er zijn geen P-seinen bij gekomen op bijvoorbeeld het linker spoor. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat ze daar dubbel/enkel beveiliging zouden inbouwen.


Omhoog 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
 Pagina 6 van 6 [ 85 berichten ] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6




Forumoverzicht » RAIL INFO » Info Infra & Beveiliging


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
Je mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
Je mag je berichten niet wijzigen in dit forum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit forum
Je mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar: