Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » DIVERSEN » Allerlei

Pagina 1 van 1 [ 1 bericht ] 

Auteur Bericht
 Titel: Wie heeft Wall-E weleens gezien?
 Bericht Geplaatst: 26 nov 2017, 00:11 
Donateur 2017

Gekke opening geef ik toe maar wie deze film heeft gezien weet wat voor toekomst voorgeschoteld wordt.
Nu kan men denken Razin waar ga je naar toe?Ik was vandaag op station Amersfoort en ik wilde mijn saldo verhogen.
Bij de automaat hoor ik een vrouwenstem zeggen dat ze maar 2 Euro op haar pas heeft staan.
Ik zeg dat ik slechts 10 Euro meer erop heb staan en dat de automaat niks terug zegt.
Waar het op slaat is de steeds verder minder persoonlijk worden van het leven.
Als je tegenwoordig wat nodig hebt moet je steeds vaker altijd internet hebben en soms eisen bedrijven dat je een veesboek account nodig heb(wat ik overigens vreselijk vind,die Zuckerberg is ook nog eens een zeer onsymphatiek figuur en dan moet me bij die club voegen nee bedankt).
Het is nu al zover dat sommige bedrijven al geen telefoonnummer meer hebben en slechts per mail bereikbaar zijn of via de a-sociale media,wat een vooruitgang!
Persoonlijk vind ik het erg fijn om als ik wat nodig heb menselijk contact erbij te hebben maar het wordt steeds moeilijker en word je gedwongen al je zaken over het internet en berichten te doen.
Het grootste probleem is daarbij dat je in een bericht heel moeilijk nuances,knipoogjes,begrip en andere dingen die je in een gesprek kan toelichten kan leggen.Gevolg verhitte discussies over soms niks terwijl je in het in een gesprek die verhitting niet had gehad en dat geldt zeker voor de diverse fora!
Nu hoor ik iedereen denken ben jij dan roomser dan de Paus?Nee natuurlijk niet alleen geef ik mijn ongelijk wel toe en daar hapert het nog weleens aan in berichten.mails,apps etc.
Om terug te komen aan de koptekst in het bericht en de film Wall-E vrees ik dat het heel niet zo gekke toekomst is want je hoeft straks
geen kennis meer te hebben het bedienen van een computer of een aanverwant apparaat is voldoende.
Wie weet koersen we wel af op een apocalyptische toekomst zoals in die film wordt verbeeld maar ik merk aan een heleboel mensen dat ze niet meer zonder die apparaten kunnen.
Zelf zit ik in een moeilijke periode momenteel maar ik gebruik nu een toestel wat niet van mij zelf is en bij elk bericht van mijn mail reageert dat ding maar ik moet zeggen dat berichten me steeds minder boeien.
Als ik wat nodig heb of ik wil wat weten dan bel of ga ik naar de desbetreffende persoon toe voor info o.i.d.
Ik ben zeker niet iemand die zegt vroeger was alles beter maar voor mij hoeft al die¨bereikbaarheid¨niet.
Het liefst zou ik een hutje hebben op de hei ver weg van alle high tech.
(wel met wifi,heerlijk hypocriet toch?)

Tot zover mijn mening,lijkt meer een column?

Pagina 1 van 1 [ 1 bericht ] 

Forumoverzicht » DIVERSEN » Allerlei