Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » DIVERSEN » Allerlei

Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ] 

Auteur Bericht
 Titel: Modelbouw Wapstad Rijswijk gaat sluiten !
 Bericht Geplaatst: 05 mei 2017, 21:56 
Gebruikers-avatar

Wapstad, één van de bekendste modelbouwwinkels van Nederland, sluit op 3 juli 2017 haar deuren. De teruglopende economie en de opkomst van internet hebben de marge’s onder druk gezet, waardoor het niet meer mogelijk is om onze hoge lasten –zoals huur en personeel- te blijven betalen.

Wij willen iedereen bedanken voor de jarenlange trouwe klandizie en gaan nu de winkelvoorraad nu met korting verkopen vanaf zaterdag 6 mei 2017.

De korting is tot 3 juli 2017 als volgt:

20 % korting op Nederlandse Loc’s en Wagens.
50 % korting op overige Loc’s en Wagens.
30 % korting op huisjes en treintoebehoren.
50 % korting op plastic modelbouw en alle modelauto’s.

Wapstad
Minister Talmalaan 83, 2285 EC Rijswijk

Uiteraard mag je hier op inhaken. Leden mogen op eigen naam uiteraard ook andere nieuwsberichten plaatsen.

Titel: Re: Modelbouw Wapstad Rijswijk gaat sluiten !
 Bericht Geplaatst: 07 mei 2017, 10:25 
Moderator
Gebruikers-avatar

Ik kwam toch wel enigszins regelmatig bij de Wapstad. Dat de winkel het nog zo lang heeft uitgehouden verbaast mij toch wel. Het was er altijd doodstil, en niet zelden liep vooral de dochter te klagen over van alles en nog wat. Dat de omzet compleet weg was, was vaak wel de reden van al het geklaag, maar ook over andere zaken, waar je als klant eigenlijk niet mee lastig gevallen wilt worden.
Echt thuis voelde ik mij er nooit, er hing altijd een wat afstandelijke sfeer.

Informeerde je via de telefoon naar een onderdeel, dan "hadden ze het vaak niet". Kwam je toch naar de winkel, bleken ze toch bakken vol te hebben......... Nooit kreeg je de indruk dat ze graag wat wilden verkopen.

Met de eigenaar wel eens gesproken over de reden van de teloorgang van "Nederlands beste modelbouwzaak" waar de keuze in vooral kleine onderdeeltjes voor de echte modelbouwer haast onuitputtelijk was.
Aangeven dat ze de aansluiting met de wereld (via het Internet) compleet aan hun voorbij hebben laten gaan, er werkelijk nooit aanbiedingen waren (dat trekt kijkers in winkel en op Internet) en dat ze compleet niet deden aan enige promotie van de winkel via Internet, forums en andere digitale manieren. Ooit wel eens een reklameberichtje alhier op het forum geplaatst, de eigenaar bedankte vriendelijk, maar op een manier waarbij ik de indruk kreeg dat ie in een compleet andere wereld was terechtgekomen, de wereld van (wat stiekeme) reclame waar sommige modelbouwwinkels zo goed in zijn.....

De voorraad was enorm in de winkel, alles stond en staat vol, maar of het nu zaken waren welke echt verkochten ? Alleen al de voorraad modelautotjes liep de laatste jaren compleet uit de hand (in mijn ogen). Er staan er duizenden, geen één dezelfde, maar niemand keek ernaar.

Nu de Wapstad sluit komt dus vooral de echte modelbouwer weer wat meer in de problemen, vooral die kleine onderdeeltjes worden weer wat moeilijker te krijgen.
En voor de rest kochten vele toch al wel elders, bij de zuiderburen is alles vele malen goedkoper, en voor slechts 1 euro staat het na drie dagen op de deurmat...........

Bericht Geplaatst: 15 mei 2017, 22:42 

Dit nieuws staat niet op hun website.

Bericht Geplaatst: 16 mei 2017, 18:49 
Moderator
Gebruikers-avatar

Inderdaad, ze zijn een beetje in het analoge tijdperk blijven hangen.Zelfs dit weten ze niet te communiceren naar hun klanten toe.
Denk wel de reden dat het zo slecht gaat met deze winkel. Erg jammer, maar ik kijk hier eigenlijk niet meer van op.

Verder moet opgemerkt worden dat de winkel al een lege indruk maakt, de echt leuke items welke voor korting in aanmerking kwamen zijn uit commercieel oogpunt overgebracht naar filiaal De Houtloods in Den Haag.

Bericht Geplaatst: 18 mei 2017, 19:48 
Gebruikers-avatar

Toch best jammer. Ben er maar één keer geweest maar mijn vader kwam er vroeger wel vaker geloof ik.
Toen ik er was hebben we twee LGB loks gekocht die toen LGB onderuit ging bij hun nog normaal geprijsd waren en elders ineens het dubbele kostte. Daar waren we toen erg bij mee.

Er blijven weinig winkels open maar ik hoop dat er een aantal grote open blijven. Een stukje rijden vind ik niet erg en nog steeds leuker dan online aanschaffen. Gewoon een winkel in, kiezen wat je wilt hebben of ineens iets tegenkomen wat je wilt hebben, kopen en gelijk in je handen. En dan de terugrit met het model op de achterbank terwijl je al denkt aan het moment dat je het model binnen een paar uurtjes op je baan hebt rijden. Geweldig toch :D Veel leuker dan op de pakketbezorger wachten :P

Robert

Bericht Geplaatst: 12 jul 2017, 13:13 
Gebruikers-avatar

Op 2 juli 2017 was het de laatste dag voor de Wapstad. Toch blijkt nu dat de naam blijft bestaan.
Hun filiaal in Den Haag, de Houtloods blijkt nu Wapstad - de Houtloods te heten. Op de site van de Houtloods wordt nog wel verwezen naar hun filiaal te Rijswijk.......

Uiteraard mag je hier op inhaken. Leden mogen op eigen naam uiteraard ook andere nieuwsberichten plaatsen.

Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ] 

Forumoverzicht » DIVERSEN » Allerlei