Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » RAIL ACTUEEL » Actueel Tram & Metro

Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ] 

Auteur Bericht
 Titel: Nieuwe halte Metrolijn E Den Haag Centraal
 Bericht Geplaatst: 23 aug 2016, 20:00 
Donateur 2017

De nieuwe halte in het Haagse Centraal station voor de metrolijn E van de RET is geopend en nu stoppen de metro's dus niet meer op de lager gelegen NS sporen:
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... aal-147712

Titel: Re: Nieuwe halte Metrolijn E Den Haag Centraal
 Bericht Geplaatst: 30 jul 2017, 22:10 
Donateur 2017

Vandaag van Melanchtonweg naar Den Haag Centraal gegaan omdat we nog dagkaarten hadden liggen van RET.Nu kwamen we dus aan op de hoog gelegen sporen in Den Haag Centraal.Allemaal mooi en netjes alleen de vraag resteert waarom?Je moet alleen meer trappen lopen de oude sporen liggen er werkeloos bij,het nut ontgaat me misschien kan iemand me de reden vertellen?
Voor de Rotterdammers onder ons,bij de halte Melanchtonweg vielen me de monoliggers LR 10 op met erop de vermelding"GVB".Grappig,Amsterdamse dwarsliggers in Rotterdam! :lol:
Bijgaande een link naar de fabrikant Meteoor die ook de NS90 maakt die veelvuldig te vinden is op de Hofpleinlijn althans tot de kruising met de Zoetermeerlijn waar voornamelijk HTM liggers te vinden zijn
http://www.meteoor.nl/producten/lightra ... rail-lr10/

P.s. nog een opvallend iets is het"baanvak""snelheids bord aan het einde van het perron.
Aan het einde van het nieuwe perron staat het nu niet meer gebruikte Baanvak snelheids bord(driehoekig groen met cijfer).Erg opmerkelijk aangezien het verder op het traject niet te vinden is slechts het vierkante bord(en dat in sommige gevallen met een hoger getal dan de de 8(80 km/h).
Maximum snelheid is op de Hofpleinlijn is op bepaalde stukken 100 km/h.
Ik las op de site van de Rotterdamse meesters dat op het stuk Zoetermeerlijn de max zelfs 130 km/h was.Dat wordt tegenwoordig bij lange na niet gehaald op dat stuk dan.

Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ] 

Forumoverzicht » RAIL ACTUEEL » Actueel Tram & Metro