Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » RAIL FOTO » Fotografie

Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ] 

Auteur Bericht
 Titel: ProRail waarschuwt spoorfotografen
 Bericht Geplaatst: 11 mei 2017, 09:04 

Hallo spoorforummers,

ik ben alweer een tijdje niet op het forum geweest (andere bezigheden die meer tijd vragen).
Ik weet dus ook niet of dit de goede rubriek is om dit te posten.
(@admins: s.v.p. deze post verplaatsen naar de goede rubriek als dit niet de goede is).

Een paar dagen geleden verscheen een artikel met deze inhoud in onze krant.
In onze krant was de kop echter "ProRail waarschuwt spoorfotografen".
Omdat ik mijzelf herken in het woord "spoorfotograaf", heb ik het artikel gelezen.
Je weet immers maar nooit of er bijzondere bepalingen zijn, bv. dat je een certificering moet hebben als je langs het spoor foto's maakt.

Goed, het artikel bleek dus over levensgevaarlijke spoorselfies te gaan.
In dat opzicht vond ik de titel uitermate storend.
Omdat het een landelijk fenomeen betreft, heb ik dan ook een column geschreven voor een landelijk dagblad.
(daarmee heb ik tevens een reden genoemd waarom ik al een tijd niet meer op dit forum was)

groeten,

Oscar1970.

(P.S. enige gelijkenis tussen de gebruikersnamen op beide fora berust op louter toeval.)

Titel: Re: ProRail waarschuwt spoorfotografen
 Bericht Geplaatst: 11 mei 2017, 10:05 
Moderator
Gebruikers-avatar

Als je het ProRail artikel helemaal leest, dan zie je dat het juist ook over Spoorfotografen/treinspotters gaat.......

Citaat ProRail bericht:

Citaat:
Treinspotters

Ook krijgt ProRail regelmatig meldingen dat er treinspotters staan te fotograferen op plekken waar dit niet mag. Ook dit is levensgevaarlijk en levert net zo goed flinke vertraging op voor de reizigers in de trein. Blijf daarom achter de hekken en zet je leven niet op het spel!

Vanzelfsprekend moet ProRail hier vanuit het veiligheidsdenken aandacht aan geven.
Echter ik moet dan altijd bij dit soort "aandacht" denken aan een TV uitzending van Sonja Barend, eind jaren '80. Daarin was aandacht voor zelfdodingen op het spoor, met oa aan het woord een collega van mijn standplaats.
De dagen erna was er een piek aan incidenten op het spoor. Sommige collega's namen het hem zelfs fors kwalijk dat hij medewerking had gegeven aan het toen razend populaire programma.
Soms is weinig of geen aandacht beter dan mensen op een idee brengen..........

Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ] 

Forumoverzicht » RAIL FOTO » Fotografie