Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » DIVERSEN » Spoorforum Activiteiten

Pagina 4 van 5 [ 68 berichten ] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Auteur Bericht
 Titel: Re: Afscheidsrit DDAR 25 mei 2013!
 Bericht Geplaatst: 29 mei 2013, 01:22 

Ik lees net dat onze stam en loc te Amersfoort terzijde is gesteld. :( Dus zaterdag was z'n allerlaatste rit.
Wat een prachtrit en extra applaus voor de 7435 + 1715!!!! :D ;)

Titel: Re: Afscheidsrit DDAR - deelnemersfoto's & Reacties
 Bericht Geplaatst: 29 mei 2013, 11:19 
Moderator
Gebruikers-avatar

Afbeelding
groepsfoto ddar rit by Sporen rond Alkmaar, on Flickr

Er waren wat vragen over hoe te downloaden.
Klik op de foto, dan kun je met de rechtermuisknop een formaat kiezen.
Dan wederom met de rechtermuisknop is hij te downloaden (als het goed is).
En anders zeker met deze link (1600x828) http://www.flickr.com/photos/42486205@N ... otostream/

Al eens op de Facebookpagina van Spoorforum gekeken?

Titel: Re: Afscheidsrit DDAR 25 mei 2013!
 Bericht Geplaatst: 29 mei 2013, 12:16 
Gebruikers-avatar

Ziet er heel mooi uit zo met dat rode kader. :D Ik kan hem helaas alleen niet downloaden op groot formaat vanwege de rechten, kan dat nog aangepast worden of is het juist expres zo ingesteld? Bedankt alvast!

EDIT: Ja, nu heb ik 'm, heel erg bedankt!

koploperoranjeloeki schreef:
Ik lees net dat onze stam en loc te Amersfoort terzijde is gesteld. :( Dus zaterdag was z'n allerlaatste rit.
Wat een prachtrit en extra applaus voor de 7435 + 1715!!!! :D ;)

Helemaal mee eens! Applaus! :D

Bericht Geplaatst: 29 mei 2013, 19:14 
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

Nog een paar plaatjes van mij:

Afbeelding
Stop in Zwolle onder de kap.

Afbeelding
Regelmatig mocht ik met toestemming even in de "achteruitkijkspiegel" kijken. Uiteraard mogen jullie daar ook van meegenieten. We verlaten hier Zwolle weer. Sorry voor de dode vliegen op het glas....

Afbeelding
De Hanzeboog "van binnen"

Afbeelding
Een dergelijke foto is hier volgens mij nog niet voorbijgekomen...

Afbeelding
Onder de typische Gooische gotische bogen....

Afbeelding
Heel bijzonder: we gaan bij Blauwkapel rechtdoor, over de roestige sporen (waar zelden meer een trein komt) en het kruis, richting Maliebaan. De sporen naar links gaan naar Utrecht CS. Daar stonden verderop wat fotografen, ze zouden toch niet gedacht hebben.....

Afbeelding
En hup, over het kruis Blauwkapel.

Afbeelding
Stokoud en relatief jong......toch beiden uitgediend..... :cry:

Tot zover mijn bijdrage ;)

Een grotere selectie foto's van deze dag, vindt je in mijn fotogalerie

Waardeer jij spoorforum ook? Overweeg dan om ook eens een donatie te storten!

Bericht Geplaatst: 29 mei 2013, 20:35 
Moderator
Gebruikers-avatar

NSR 1715 + DDAR buiten dienst

Een veelzegende foto, genomen op woensdag 29 mei 2013.

Op het goederenemplacement te Amersfoort staat een wat triest ogende lok 1715. Op 25 mei nog het middelpunt van onze Spoorforum afscheidsexcursie, nu eenzaam en verlaten wachtend op de dingen welke komen gaan.
Op sommige tafeltjes stonden nog de lege koffiebekers, achtergebleven bij het uitstappen te Amersfoort. We waren met onze groep de laatste reizigers.
Er moet wel een enorm wonder gebeuren wil de 1715+DDAR 7435 ooit nog weer in de reizigersdienst terugkeren...........

Groeten Peter

Bijlagen:
IMG_3004 - SF.JPG
IMG_3004 - SF.JPG [ 133.88 KiB | 2758 keer bekeken ]

Bericht Geplaatst: 29 mei 2013, 21:21 

En dan nu wat foto's die je alleen nog in oud materieel kan maken als planV of mDDM / DDAR en dat gaat er dus ook uit. Je kan dan niet meer lekker uit het raampje hangen. En toch kan je daar soms best aardige foto's door maken:

Groeten .... Ludo

Bijlagen:
IMG_6110.JPG
IMG_6110.JPG [ 33.19 KiB | 4002 keer bekeken ]
IMG_6114.JPG
IMG_6114.JPG [ 37.87 KiB | 4002 keer bekeken ]
IMG_6134.JPG
IMG_6134.JPG [ 38.65 KiB | 4002 keer bekeken ]
IMG_6208.JPG
IMG_6208.JPG [ 34.61 KiB | 4002 keer bekeken ]
IMG_6313.JPG
IMG_6313.JPG [ 24.41 KiB | 4002 keer bekeken ]
 Bericht Geplaatst: 29 mei 2013, 22:48 
Gebruikers-avatar

Meesterpeter schreef:
Een veelzegende foto, genomen op woensdag 29 mei 2013. Op het goederenemplacement te Amersfoort staat een wat triest ogende lok 1715. Op 25 mei nog het middelpunt van onze Spoorforum afscheidsexcursie, nu eenzaam en verlaten wachtend op de dingen welke komen gaan.

Leuk maar triest plaatje. ik blijf maar hopen dat er eens een slimmerik op staat bij de NS (mèt spoor-affiniteit èn spoorweg-ervaring èn 'gevoel' voor het vak), of in de (europese) politiek die zegt: nu is het afgelopen met al dat rare gedoe en verspilling van kostbaar kapitaal en zegt: we gaan weer gewoon doen. Het spoorbedrijf is te mooi om zomaar overboord te gooien. Het is tè zot, wat er nu in onze spoorwereld af speelt.

groet,
willem

Bericht Geplaatst: 30 mei 2013, 08:37 
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

Ik las elders ook al iets dergelijks. Iedereen mag daarover ook zijn mening hebben. Maar nog een foto van wat er nog wel rijdt maken, is iets anders dan een speciale rit meemaken. Dat is gewoon een bijzondere happening. Nog éénmaal de kans om een langere rit met het materieel te maken en via een meestal ongebruikelijke route. Verder speciale fotolocaties en mogelijkheden, waarbij er specifiek rekening wordt gehouden met de foto-omstandigheden. Bovendien is het bewust een gezamenlijk afscheid nemen, in een ook nog eens ontspannen en gezellige sfeer. Daarbij maakt het werkelijke tijdstip van einde niet zo heel veel uit. De Plan T reed nog ruim een half jaar...... Maar wat is dit t.o.v. een levensduur van meer dan 40 jaar? Inderdaad, dit was dubbeltje op z'n kant, scherper kan het haast niet. Vandaag zouden ook de laatste twee overgebleven stammen met 1700 hun laatste ritten rijden.......

Gelukkig is er ook een grote groep mensen die de meerwaarde van een dergelijke rit wel inziet!

Bericht Geplaatst: 30 mei 2013, 23:18 
Activiteitenteam

Het is maar goed dat meningen verschillen en niet iedereen warm wordt van een afscheidsrit terwijl dat materieel nog een paar dagen doorhobbelt. Zelfs als alleen alle Spoorforum-volgers mee hadden willen gaan, had het niet in één stel gepast en zoals we gezien hebben, op de meeste fotolocaties kon je echt maar met één stel uit de voeten.
Maar we kunnen stellen dat het in iedergeval voor 'ons' treinstel 7435 wél de afscheidsrit was en voor mij persoonlijk is het ook de laatste trip in een DDAR in Ursprungsausführung geweest. En zoals Johan al aangaf, het is een dubbeltje op z'n kant geweest. Ik kan me geen afscheidsrit herinneren, van welke soort materieel dan ook, die zo dicht op het feitelijke einde plaats vond. Toen we begonnen met deze onderneming ging ik er eerlijk gezegd van uit dat we eigenlijk al te laat waren en een klein wonder nodig hadden om het nog met een originele stam te kunnen doen. Inmiddels kunnen we stellen dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn, dus wie je ook aanbidt; bedank hem(/haar?) maar!

Voor de rest wil ik trouwens voor de liefhebbers nog wel wat logistieke informatie delen, voor fotobijschriften of zo. Zelf heb ik het die dag ook niet bijgehouden (had wel wat anders te doen...) en soms ging het ook gewoon te snel.
Heb de materieelnummers die we tegengekomen zijn bij elkaar gezocht en hoewel ik in dit topic gezien heb dat velen nog veel meer gefotografeerd hebben (en ik dus op geen enkele manier volledigheid kan claimen) kan ik wel een lijstje geven van degene die ook in het programma staan. En voor de die-hards ook nog onze treinnummers.

Trein 28130 Amersfoort-Meppel
Fotostop 't Harde:
Ingehaald door trein 5629, stel 7543 (dezelfde cijfers als onze 7435 ;)) en IC531, bestaande uit de stellen 4046+4249.
Uit Zwolle kwam nog de rustig rijdende IC532, stellen 4225+4047, en stoptrein 5634 met de 7526 (die lelijke...).
Fotostop Meppel:
Langs het perron stond bij aankomst stel 4237 als stoptrein 9138 maar die was al heel snel weg. Later passeerde richting Zwolle eerst IC12538 met 4016+4055, even later ook IC738 met VIRM 8728.
Trein 28131 Meppel-Baarn
Fotostop Dronten:
Eerste kwam IC12739 langs richting Zwolle, stellen 8656+9591, daarna IC12740 richting Lelijkstad met de 9595.
Fotostop Naarden-Bussum (voor overzicht noodgedwongen beperkt tot de treinen via spoor 2):
Trein 4944, de 2421, snel daarna trein 5842 met de 2983+2986. Toen passeerde IC1544 met 4075+4240, daarna weer stoptrein 5744 met SLeT 2436. Vervolgens IC1644 met stel 4216, stoptrein 4946 met 2655 en uiteindelijk trein 5844 met 2994+2133.
Fotostop Hilversum:
Aan de andere kant van het perron richting Amersfoort IC1549 met VIRM 9568 en stoptrein 5849 met 2954+2979.
Fotostop Baarn (hier klopte het 'programmaboekje' niet helemaal, sorry, hier de verbeterde treinnummers):
Als eerste Int.148, verzekerd door loc 1739, daarna stoptrein 5848 met 2143+2952. Vervolgens dook op IC1550 bestaande uit (weer) de 9568.
Bovendien waren daar nog wat écht oude stelletjes in de dienst naar/van Utrecht. Trein 5548 werd gevormd door stel 929 (inmiddels ook aan de kant met twee verbrande traktiemotoren, stond afgelopen nacht 'plat' op Utrecht OZ en zal vast niet meer op eigen kracht weg gaan), de aankomende trein 5551 was stel 467 (ongeveer twee keer zo oud als onze DDAR...).
Trein 28132 Baarn-Hilversum, na kopmaken trein 28133 Hilversum-Utrecht Maliebaan
Fotostop Spoorwegmuseum:
Uitgaande van de bekendheid met het daar opgestelde museummaterieel beperk ik mij tot de pendeltrein van die dag SGM 2946.
Trein 28134 Utrecht Maliebaan-Amersfoort
Hoewel ik niet verwacht dat iemand er een plaatje van heeft (maar in dit topic duiken meer onverwachtte foto's op) werden we bij Den Dolder ingehaald door, opnieuw, de 929 die weer onderweg was naar Baarn als trein 5561 maar die nu hulp had van de voorop lopende 962.

Wanneer er nog andere materieelnummers gewenst zijn zullen jullie dat onderling moeten uitvogelen, in de systemen die mij ter beschikking staan kan ik het nu niet meer opzoeken. Voordeel is dat tegenwoordig bij veel materieelsoorten het stelnummer op de hoeken staat. Welliswaar klein maar beter leesbaar dan toen het alleen ergens in het midden stond.

Gr, Vas

Bericht Geplaatst: 31 mei 2013, 09:33 
Donateur 2017
Gebruikers-avatar

Alternatief om de herinnering voort te laten leven:
http://www.marklin.nl/producten/nederla ... et-ns-1711
groeten
Diederik

Bericht Geplaatst: 31 mei 2013, 11:13 
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

@ Vasco: bedankt voor de uitgebreide info!

@ CC72000: hij is alleen zo duur.....

_________________________________________________________________________________________________________________________________

Het team dankt nogmaals iedereen voor zijn of haar prettige aanwezigheid tijdens de rit en natuurlijk ook voor de vele, vele foto's die hier inmiddels geplaatst zijn! We hebben er net zo van genoten als jullie!

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Foto: Cock Koelewijn
teamfoto.jpg
teamfoto.jpg [ 117.01 KiB | 5852 keer bekeken ]
 Bericht Geplaatst: 01 jun 2013, 16:54 
Moderator
Gebruikers-avatar

Fotostop Zwolle en Dronten

Afbeelding
Zwolle!

Afbeelding
Hanzeboog

Afbeelding
Dronten

Afbeelding
Dronten

Afbeelding
opweg naar Lelystad/Almere en Bussum

Al eens op de Facebookpagina van Spoorforum gekeken?

Bericht Geplaatst: 01 jun 2013, 19:27 

thanks again voor prachtige nieuwe foto's!! Nu alweer een week geleden waar ik met wat heimwee en veel geluk aan terugdenk. En de foto op Bokkeduinen voelt dubbel. :( . Gelukkig is de 1715 niet helemaal eenzaam. De 1724 geeft m troost en andersom natuurlijk ook. ;)
En na de rit op spoor 4 heb ik m nog even geaaid. :oops: :)

Bericht Geplaatst: 02 jun 2013, 16:10 

Zag ik nu vannacht een DD-AR stam in de buurt van Nijmegen staan?

Ik kon helaas niet zo snel zien welke stam het betrof, ik zat in een touringcar die daar passeerde.

mvg,
Sander

Bericht Geplaatst: 02 jun 2013, 18:08 

De 7476/1716 staat daar, deze zal vanavond met de 7436/1717 naar Amersfoort worden gebracht om officieel terzijde te worden gezet, maar dat is verder niks voor dit topic ;)

Bericht Geplaatst: 07 jun 2013, 11:27 
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

Inmiddels is dit topic verplaatst naar de rubriek "Spoorforum Activiteiten", waar ook de verslagen staan van eerdere ritten. Opdat u het niet opeens kwijt denkt te zijn.... ;)

Pagina 4 van 5 [ 68 berichten ] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Forumoverzicht » DIVERSEN » Spoorforum Activiteiten