Registreren    Aanmelden    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » DIVERSEN » Spoorforum Activiteiten

Pagina 1 van 1 [ 5 berichten ] 

Auteur Bericht
 Titel: Ideeën voor een volgende activiteit....
 Bericht Geplaatst: 02 okt 2009, 19:31 
Functioneel Beheerder
Gebruikers-avatar

Hier kunnen ideeën aangedragen worden voor nieuwe activiteiten. Natuurlijk, er zijn zoveel ideeën en wensen, maar het moet natuurlijk wel enigszins realistisch zijn! Wat te mooi is om waar te zijn, dat is het ook....

Is er veel animo voor een bepaald iets, dan kan het bestuur bekijken wat er eventueel binnen de mogelijkheden ligt. Het bestuur kan -na beraad- een voorstel zonder opgaaf van redenen wel afwijzen. Ook kan het bestuur met andere activiteiten komen, dan hier besproken. Het is hier dus een ideeëntopic, zonder verdere verplichtingen vanuit het bestuur.

Waardeer jij spoorforum ook? Overweeg dan om ook eens een donatie te storten!

Titel: Re: Ideeën voor andere activiteiten...
 Bericht Geplaatst: 26 sep 2012, 21:20 

Dagje met de railbus van de ZLSM op stap met iedereen die hier op het forum zit, met goedkope treinkaartjes naar Limburg en met de normale dienst railbus over het 'netwerk' van de ZLSM. Uiteraard wel afspreken met de ZLSM, wie weet is er iets extra's mogelijk fotostops of bezoek aan werkplaats.

Zelfde is misschien mogelijk met een andere museumlijn (ik ben nog nooit bij de STAR geweest:-)

Groet Hans

Bericht Geplaatst: 26 sep 2012, 21:26 

Met een railbus op stap is op zichzelf een prima idee maar helaas liggen zowel de ZLSM alsmede de STAR erg excentrisch ten opzichte van het midden van het land waardoor er een lange aanreis gemaakt moet worden.

Uit ervaring weet ik dat er in het verleden met een railbus bij de ZLSM wel iets moois mogelijk was. Zie; http://www.nvbs.com/toon.php?pag=Verslag_19991218

Kijk ook eens op mijn Flickr fotopagina; http://www.flickr.com/photos/25717227@N03/ voor plaatjes uit de oude doos.

Bericht Geplaatst: 26 sep 2012, 21:44 

Peter_S schreef:
Met een railbus op stap is op zichzelf een prima idee maar helaas liggen zowel de ZLSM alsmede de STAR erg excentrisch ten opzichte van het midden van het land waardoor er een lange aanreis gemaakt moet worden.

Uit ervaring weet ik dat er in het verleden met een railbus bij de ZLSM wel iets moois mogelijk was. Zie; http://www.nvbs.com/toon.php?pag=Verslag_19991218

Ik heb het twee keer dit jaar gedaan een bezoek aan de ZLSM vanuit Gouda met een goedkoop treinkaartje, vertrokken na 09.00 uur dus!
Toch een leuke dag doorgebracht op het mooie lijntje in Zuid Limburg!

Inderdaad had ik zoiets in gedachten als de NVBS stoomgoederentrein/railbus, maar dit zou het weer duur maken natuurlijk. Alleen met de railbus van dienst, en een Jumbo/AH/Blokker kaartje + ZLSM dagkaart ben je voor ongeveer 35 euro onder de pannen. Misschien kan er iets van een lunch geregeld worden, gezellig toch?

Groet Hans

Bericht Geplaatst: 27 sep 2012, 12:00 

Henk schreef:
ja de ZLSM lig een heel eind weg. Maar de SHM ook voor iemand uit Brabant. En de SGB voor iemand uit Drente. Voor mij is de VSM de enige museumbaan op fatsoenlijke reisafstand, de rest ligt allemaal in uithoeken.

In ieder geval een idee om te onthouden, mochten we eens een "kleinere activiteit" willen doen.

De VSM is vanuit Gouda toch anderhalf uur reizen, de ZLSM twee en een half uur, bovendien de meeste van ons reizen graag met de trein toch?
Plus punt voor de VSM is veel meer verschillende treinen. Min punt voor mij is, geen Limburgs heuvelland en geen uitstapje naar Duitsland :-)

Nou we zien wel wat er van komt!

Groet Hans

Pagina 1 van 1 [ 5 berichten ] 

Forumoverzicht » DIVERSEN » Spoorforum Activiteiten